PUBG: New State belum dikeluarkan, tetapi 10 juta pemain telah menunggu

 


PUBG: New State dikhabarkan akan dilancarkan tahun ini. Berjuta-juta pemain telah membuat pra-pendaftaran di Google Play Store sejak berita permainan ini beredar di internet pada 25 Februari 2021.

Melalui catatan di Twitter, PUBG: New State mengesahkan bahawa lebih daripada 10 juta pendaftar telah membuat pra-pendaftaran di Google Play Store.


"Kami dengan senang hati melaporkan bahawa kami telah mencapai lebih daripada 10 juta pra-pendaftaran #PUBGNEWSTATE di #GooglePlay. Kami merasa rendah hati dengan sambutan masyarakat yang luar biasa dan berharap dapat berkongsi pengalaman medan perang baru kami dengan anda pada tahun 2021," tulis PUBG New State

Sebelumnya, mereka diberitahu bahawa PUBG: New State akan tersedia di Android dan iOS pada tahun 2021. Hanya dalam dua bulan, mereka telah menerima barisan muat turun sehingga lebih dari 10 juta pemain.


Ini menjelaskan berapa banyak minat pemain dalam PUBG: New State. Tetapi perlu diingat bahawa permainan ini tidak seperti abangnya, PUBG Mobile. PUBG: New State dikembangkan oleh PUBG Studio, syarikat di belakang Player Unknown's Battlegrounds untuk versi PC dan konsol.


Walaupun tarikh pelepasan yang tepat belum diketahui, para pembangun telah menyatakan bahawa mereka akan melepaskan PUBG: New State pada akhir tahun 2021. Mereka juga mengumumkan bahawa permainan ini belum membuka pra-pendaftaran di iOS.


Selain itu PUBG New State juga belum tersedia di India di platform mana pun. Pada awal Mac, pengembang sedang mengusahakan PUBG Mobile versi India, sebab itulah pra-pendaftaran untuk PUBG: New State belum membuka negara ini.


PUBG: New State mengambil latar belakang 2051, di mana reka bentuk beberapa elemen lebih futuristik daripada PUBG Mobile. PUBG telah berjanji untuk mempersembahkan banyak senjata dan kenderaan moden seperti drone dan perisai tempur.


Berdasarkan treler video yang dimuat naik di Youtube, PUBG: New State mempunyai mekanik permainan yang serupa dengan teknologi semi-futuristik Call of Duty. Mereka juga menjanjikan pilihan penyesuaian senjata dalam permainan. Sehingga pemain dapat mengubah senjata mereka dalam pertandingan, yang biasanya hanya dapat dilakukan di lobi utama.

Previous Post Next Post

Contact Form