Pemandangan Serupa dengan Dinosaur Bayi di CCTV


 Seorang wanita di Palm Coast, Florida, AS mendakwa dia melihat seekor dinosaur bayi melintasi halaman belakang rumahnya. Penampilan makhluk itu dirakam pada kamera CCTV.

Cristina Ryan, wanita itu, mempersoalkan adakah dinosaur hidup kembali. Sekiranya bukan dinosaur, dia bingung tentang bagaimana menamakan makhluk itu di rakaman CCTV.


"Mana-mana haiwan yang dapat dirakam berjalan pada jam 3:40 pagi, tidak akan berjalan seperti ini. Mungkin saya sering menonton 'Jurassic Park', tetapi saya melihat haiwan seperti burung liar atau dinosaurus kecil lainnya !," katanya seperti dikutip oleh FOX 35 Berita, Khamis (22/4/2021).



Dia mengatakan bahawa orang yang ditunjukkan rakaman video CCTV mempunyai pendapat yang sama, makhluk itu kelihatan seperti dinosaur bayi.


"Ada yang mengatakan ia adalah burung besar, tapi itu tidak masuk akal kerana binatang itu seperti kaki depan. Saya fikir itu sendiri raptor," dia bercanda.


Netizen yang melihat video yang diedarkan secara meluas ini berdebat mengenai jenis haiwan yang mungkin. Terdapat banyak jenis tekaan, ada juga yang lucu.


"Ini seperti seekor naga Komodo atau semacam kadal besar," kata seorang netizen.


"Ini anjing dengan baju besi sambil menyeret tali. Anda dapat melihat keempat-empat kaki dan ada tali pinggang, tali ditarik di belakangnya," kata yang lain.


Setakat ini, netizen hanya dapat meneka. Tetapi tentunya ada penjelasan yang logik untuk kemunculan 'dinosaur bayi' ini. Haiwan apa yang anda fikir ini?

Previous Post Next Post

Contact Form