PlayStation Akan Menyokong Penstriman 1080p

 Salah satu kelebihan streaming permainan adalah bahawa ia menghilangkan syarat minimum untuk sekatan perkakasan. Namun, kerana konten yang disiarkan adalah besar dan untuk memastikan pengalaman permainan yang lancar, syarikat permainan harus menurunkan resolusi permainan.

Jadi ada kes di mana permainan yang sedang disiarkan harus menurunkan kualiti ke had resolusi maksimum 720p. Sudah tentu ini dianggap kurang ideal kerana visual yang disampaikan tidak cukup bagus.



Berita baik untuk pemain di PlayStation mereka akan meningkatkan kualiti penstriman mereka. Sony sebagai pembuat PlayStation telah mengumumkan bahawa konsol mereka akan mula menyokong resolusi permainan 1080p.



Sokongan tersebut akan dikeluarkan di negara dan wilayah lain dalam beberapa minggu ke depan. Sony juga mengatakan bahawa tidak semua permainan akan menyokong streaming 1080p. Oleh itu, hanya beberapa permainan yang menyokong ciri-ciri di PlayStation. Sepertinya Sony menambahkan sokongan ini sedikit demi sedikit.


Tidak ada sebab yang diketahui mengapa Sony memerlukan masa yang lama untuk melepaskan sokongan ini. Kerana perkhidmatan lain seperti Amazon Luna sudah menyokong 1080p dan bahkan Stadia Google menyokong resolusi 4K.

Previous Post Next Post

Contact Form