Mesej WhatsApp akan hilang secara automatik dalam 24 jam

 


WhatsApp pertama kali memperkenalkan ciri pesanan hapus secara automatik pada November tahun lalu. Sekarang Whatsapp sedang mempersiapkan variasi baru untuk ciri ini, iaitu menghapus mesej secara automatik dalam 24 jam.

Seperti yang diketahui, ciri pesanan yang hilang sekarang hanya dapat menghapus mesej dalam masa tujuh hari setelah dihantar. Dengan pilihan 24 jam, pengguna WhatsApp mempunyai lebih banyak pilihan.


Ciri ini pertama kali ditemui oleh laman WABetaInfo pada bulan Mac. Tetapi ini adalah kali pertama mereka berkongsi lebih banyak maklumat.



Seperti dikutip dari WABetaInfo, Isnin (26/4/2021) dari tangkapan layar yang mereka bagikan, tarikh akhir 24 jam ini tidak akan menggantikan pilihan untuk menghapus mesej dalam tujuh hari, tetapi pilihan tambahan.


WhatsApp dapat menghapus mesej secara automatik dalam 24 jam WhatsApp dapat menghapus mesej secara automatik dalam 24 jam Foto: WABetaInfo

Pilihan 24 jam ini kemungkinan akan berfungsi sama dengan pilihan tujuh hari semasa, iaitu semua catatan dalam sembang akan dihapus secara automatik sesuai dengan tarikh akhir.


Pentadbir dalam kumpulan WhatsApp juga akan dapat mengaktifkan atau menyahaktifkan ciri mesej yang hilang dalam perbualan kumpulan.

Tangkapan skrin menunjukkan gambar WhatsApp di iOS tetapi ciri ini akan tersedia untuk Android, web dan desktop melalui kemas kini yang akan datang. Pada masa ini ciri ini masih dalam pembangunan.


Ini bukan satu-satunya ciri penghapusan automatik yang sedang dikembangkan WhatsApp pada masa ini. Seperti yang diungkapkan oleh WABetaInfo sebelumnya, aplikasi milik Facebook ini juga telah mengembangkan fitur yang dapat menghapus foto, video, atau GIF yang dikirim secara otomatis setelah dilihat oleh penerima.

Mesej WhatsApp akan hilang secara automatik dalam 24 jam Mesej WhatsApp akan hilang secara automatik dalam 24 jam Reviewed by thecekodok on 4:04:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.