PUBG Mobile Mempersembahkan Peta Karakin Baru, Hanya 64 Pemain Yang Boleh Diisi

 P


UBG Mobile baru sahaja menambah peta baru bernama Karakin. Maksimum hanya 64 pemain dalam permainan.

Maklumat mengenai peta Karakin disampaikan oleh PUBG Mobile pada 2 April di akaun Twitter rasmi mereka. Karakin hadir secara rasmi pada 7 April dan menutup peta Vikandi lama buat sementara waktu.


Karakin adalah peta baru yang ditawarkan oleh PUBG Mobile dengan ukuran 2x2 km. Terdapat sekurang-kurangnya enam wilayah yang boleh dikunjungi pemain untuk menjarah barang. Sebahagian daripadanya termasuk Bahr Sahir, Al Habat, Hadiqa Nemo, Al Hayik, Kapal Kargo dan Bashara.



Sementara itu, bagi pemain yang boleh mengambil bahagian dalam permainan, maksimum hanya 64 pemain. Karakin sendiri mempunyai tema padang pasir dengan bangunan kecil yang melekat padanya. Tidak seperti peta PUBG Mobile yang lain, di sini pemain akan sukar mencari rumah atau bangunan besar untuk mengelakkan tembakan musuh.


Anda boleh mengatakan Karakin seperti mod Team Deatmatch dengan skala tempat yang lebih besar dan jumlah pemain yang lebih banyak. Kerana ciri yang ditawarkan adalah untuk pertempuran jarak dekat. Ukuran peta yang kecil dan kekurangan pemain yang dapat mengambil bahagian, sangat sesuai untuk pemain yang ingin bermain PUBG Mobile dengan jangka masa yang cepat.


Selain mudah mencari senjata dan peralatan lain, pemain juga akan bertemu lawan mereka lebih kerap. Ini kerana ukuran peta kecil dan zon keselamatan terus menyusut.


Selain dari itu terdapat berbagai perkara, Karakin memperkenalkan zon berbahaya baru seperti Zon Merah, iaitu Zon Hitam. Kehadiran Zon Hitam digambarkan oleh bulatan ungu di peta kecil di kanan atas.


Apabila Zon Hitam diaktifkan, kawasan dengan lingkaran ungu akan rosak secara rawak dengan menggunakan peluru berpandu. Fungsinya tidak berbeza dengan Zon Merah pada peta Bergerak PUBG yang lain. Bagi anda yang ingin mencuba peta Karakin, anda boleh segera log masuk dan bermain PUBG Mobile di menu Klasik.

Previous Post Next Post

Contact Form