Secara rasmi hadir,, OPPO A74 sesuai untuk gamer


OPPO A74 akhirnya secara rasmi dilancarkan. Telefon pintar ini dikatakan sesuai untuk mengiringi waktu lapang, terutama untuk pemain. Ini kerana spesifikasi dapat menyokong bermain permainan.

 OPPO A74 dilengkapi dengan kapasiti RAM dan ROM yang cukup lega. Manfaat yang dirasakan oleh pengguna adalah dapat memasang permainan besar dan juga mengelakkan ketinggalan. Setiap kapasiti ini adalah 6GB RAM dan 128GB ROM.


RAM dan ROM digabungkan dengan chipset Qualcomm® Snapdragon ™ 662 untuk pengalaman permainan yang lebih selesa dan lebih lancar. OPPO juga mengimplementasikan sistem Android terbaru, ColorOS 11.1 berdasarkan Android 11, yang menawarkan beberapa ciri permainan di dalamnya.


Salah satu ciri yang disajikan adalah Game Focus Mode yang dapat meminimumkan gangguan dan pemberitahuan yang dapat mengganggu fokus dalam permainan. Terdapat juga fitur Mode Pintasan Permainan yang dapat mengurangkan waktu untuk memulakan permainan dengan memotong sumber latar belakang. Ciri lain, Game Floating Window, tidak akan mengganggu permainan pengguna kerana layarnya diminimumkan dan tidak menyebabkan keluar dari permainan.


Akhirnya, Bullet Screen Message adalah penyelesaian yang sesuai untuk pemain mudah alih yang tidak mahu menyekat pemberitahuan sepenuhnya. Mesej dari aplikasi yang disokong seperti WhatsApp, Telegram, LINE, Messenger, dan SMS akan bergulir di layar, sehingga pengguna tidak perlu membuka munculan pesan yang akan mengganggu permainan.


Prestasi permainan OPPO A74 juga disokong oleh bateri 5,000 mAh yang besar dengan teknologi Flash Charge 33W. Dengan teknologi ini, OPPO A74 dapat mengecas bateri 54% hanya dalam 30 minit.


Telefon ini juga dilengkapi dengan fitur Smart Power Saving, mod penjimatan kuasa untuk memastikan telefon tetap dihidupkan dan beroperasi walaupun dalam keadaan kritikal. Terdapat juga ciri


Super Power Saving Mode akan menjimatkan bateri dengan mengurangkan frekuensi CPU, menurunkan kecerahan layar, dan banyak lagi sehingga bateri pada kondisi 5% masih dapat digunakan untuk berbagai kegiatan seperti memanggil, mengirim SMS, atau menggunakan aplikasi navigasi.


Mengenai layar, OPPO A74 juga dapat memanjakan mata dengan layar model Punch-Hole yang memberikan kesan lega, serta resolusi AMOLED FHD + yang menjadikan permainan terlihat lebih nyata.


OPPO juga menjadikannya ringan dengan reka bentuk badan melengkung 3D. Ini menjadikannya selesa dipegang, menimbulkan kesan tipis, moden dan ergonomik ketika dipegang.


OPPO A74 dapat diperoleh dengan dua pilihan warna, yaitu Prism Black dan Midnight Blue. 

Previous Post Next Post

Contact Form