Seronok! Sony Akan Membawa Permainan PlayStation Popular ke HP


 Sony nampaknya membawa beberapa francais permainan PlayStation yang popular ke versi mudah alih. Ini dapat dilihat dari kekosongan jawatan eksekutif terkini yang diposkan oleh PlayStation Studios.

Kekosongan jawatan yang dikongsi di forum ResetEra sedang mencari seseorang untuk mengisi kedudukan Head of Mobile di PlayStation Studios. Calon yang disenarai pendek akan berpusat di San Mateo, California dan berusaha untuk mengembangkan visi, misi dan strategi untuk permainan mudah alih di PlayStation Studios.


"Sebagai Ketua Mobile, anda akan memiliki dan mengembangkan strategi permainan mudah alih untuk PlayStation Studios dan membantu membangun landasan untuk peluang pertumbuhan di masa depan," tulis kekosongan pekerjaan itu, seperti dikutip oleh IGN, Senin (12/4/2021).


Selain memperluas pengembangan permainan mudah alih di PlayStation Studios, pekerjaan ini juga memerlukan calon yang disenarai pendek untuk fokus untuk menyesuaikan francais PlayStation yang paling popular ke platform mudah alih.


Kekosongan ini juga mengatakan bahawa Ketua Mobile akan bekerjasama dengan PlayStation Studios Leadership Team untuk mengembangkan peta jalan produk dalam jangka masa 3-5 tahun. Oleh itu, permainan mudah alih dari pasukan ini tidak akan dilancarkan dalam masa terdekat.


Membawa permainan popular ke telefon bimbit bukanlah perkara baru untuk Sony atau PlayStation. Sebelum ini, PlayStation Mobile Inc. pernah melancarkan Uncharted: Fortune Hunter, permainan pengembaraan teka-teki untuk Android dan iOS yang merupakan kejayaan francais Uncharted.


Di samping itu, mereka juga mempersembahkan salah satu watak popular mereka, Sackboy, ke dalam runner Run, Sackboy, Run!


Sony pastinya tidak mahu kehilangan potensi saham besar dalam dunia permainan mudah alih berkat pembelian dalam aplikasi. Beberapa permainan mudah alih besar hari ini, seperti PUBG Mobile dan Call of Duty Mobile, juga telah diadaptasi dari permainan konsol atau PC terkenal.


Sementara itu, Sony baru-baru ini menutup Kedai PSN di PlayStation Vita, konsol genggam utamanya. Tetapi dengan telefon pintar, PlayStation mungkin melihat telefon bimbit sebagai jalan baru untuk permainan genggam.

Previous Post Next Post

Contact Form