Telefon bimbit Duet Xiaomi baru , apa-apa?

 


Setelah mengeluarkan beberapa produk barunya di peringkat global, kini terdapat dua produk Xiaomi baru .


Dari carian  model untuk Mi 11 Lite, yang dikeluarkan pada akhir bulan Mac bersama dengan Mi 11 Pro, Mi 11 Ultra, dan Mi 11i. Walaupun membawa nama Mi 11, Mi 11 Lite ini nampaknya menyasarkan kelas pertengahan.



Kerana cip yang digunakan adalah Snapdragon 780G untuk varian 5G dan Snapdragon 732G untuk varian 4G. Sementara layarnya adalah jenis AMOLED berukuran 6,55 inci HD penuh + dengan kadar penyegaran 90Hz dan kadar pengambilan sentuhan 240Hz.


Walaupun menggunakan panel AMOLED, Xiaomi telah menggunakan sensor cap jari yang disatukan dengan butang kuasa. Sementara bateri tertanam mempunyai kapasiti 4,250 mAh dengan pengisian pantas 33W.


Tiga kamera dipasang di bahagian belakang. Kamera utama 64 MP disandingkan dengan 8MP ultrawide dan 5 MP telemacro. Kamera di bahagian depan berukuran 20 MP untuk versi 5G, dan 16 MP untuk varian 4G.


Sementara itu, peranti kedua  yang kemungkinan merupakan Redmi Note 10S, yang merupakan salah satu daripada empat siri Redmi Note 10 yang dikeluarkan secara global beberapa waktu lalu. Dua varian Redmi Note 10 sebelumnya dikeluarkan..


Redmi Note 10S adalah telefon bimbit dengan skrin HD + AMOLED 6.43 inci penuh, dan menggunakan Mediatek Helio G95 sebagai otak. Anda boleh katakan, penggunaan SoC ini dari MediaTek adalah perbezaan yang paling jelas antara Redmi Note 10S dan Redmi Note 10.


Previous Post Next Post

Contact Form