Twitter Menunjukkan Maklumat Vaksin untuk COVID-19


 Mulai minggu ini, pengguna Twitter akan melihat petunjuk di bahagian atas garis masa mereka dengan maklumat mengenai vaksin COVID-19. Pemberitahuan ini akan mendorong orang ramai untuk mendapatkan maklumat mengenai keselamatan dan keberkesanan vaksin dari pakar kesihatan.

"Apabila vaksinasi COVID-19 menjadi lebih luas, kami ingin anda mendapat akses ke maklumat vaksin terbaru di negara anda," kata Twitter dalam tweet seperti yang dilihat pada hari Rabu (28/4/2021).


Langkah ini serupa dengan apa yang dilakukan oleh rangkaian sosial lain. YouTube misalnya, mulai minggu ini menyiarkan segala yang berkaitan dengan vaksin COVID-19, menyoroti semua perkara yang dapat kita nantikan ketika wabak itu berakhir.


Sementara itu, Facebook telah melakukannya dengan melancarkan pemberitahuan yang memberi amaran kepada orang-orang apabila vaksin tersedia untuk semua orang dewasa. Facebook merancang untuk memaparkan maklumat ini di lebih banyak negara.


Sebelumnya, Twitter lebih tegas dalam mengambil tindakan terhadap akaun yang menyebarkan maklumat yang salah berkaitan dengan virus Corona dan COVID-19, salah satunya dengan menyekat akaun secara kekal.


Tweet yang melanggar peraturan Twitter mengenai salah maklumat akan dilabel di bahagian bawah, seperti label yang telah diterapkan Twitter sejak awal wabak ini. Label ini mengandungi pautan yang mengarahkan pengguna ke penjelasan mengenai sumber rasmi atau peraturan Twitter.

Twitter Menunjukkan Maklumat Vaksin untuk COVID-19 Twitter Menunjukkan Maklumat Vaksin untuk COVID-19 Reviewed by thecekodok on 6:52:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.