WhatsApp Uji Ciri Pindah Chat dari iOS ke Android

 


WhatsApp mempunyai fitur untuk membuat cadangan semua pesan dalam bentuk teks, foto, video dan kenalan untuk perangkat iOS dan Android, jadi ketika pengguna ingin mengubah perangkat, pesan yang disandarkan dapat dikembalikan kembali ke perangkat baru .

Tetapi sayangnya ini berlaku untuk sesama platform, pada masa ini pengguna yang ingin menukar peranti dari platform yang berbeza, misalnya dari iOS ke Android, sistem tersebut belum diterapkan.


Menurut penemuan dari WABetaInfo, Selasa (6/4/2021) WhatsApp dilaporkan sedang menguji fitur yang akan memudahkan pengguna memindahkan obrolan dari iOS ke Android.


Seperti yang diketahui WhatsApp di iOS menyimpan sandaran sejarah sembangnya ke iCloud, sementara di Android ia menggunakan Google Drive. Ini bermaksud bahawa untuk memindahkan riwayat sembang dari satu peranti ke peranti lain, pengguna perlu menggunakan aplikasi pihak ketiga yang mungkin berfungsi atau mungkin tidak berfungsi dan jika berlaku pengguna mungkin akan menanggung beberapa kos.


Namun, berita baiknya adalah bahawa menurut WABetaInfo, WhatsApp nampaknya menguji cara yang akan membolehkan pengguna memindahkan sejarah sembang di seluruh peranti.


migrasi whatsapp ios ke androidwhatsapp migrasi ios ke android Foto: Doc. WABetaInfo


Ini berlaku setelah laporan sebelumnya yang menunjukkan bahawa WhatsApp sedang mencari kemungkinan untuk dapat berjalan di banyak peranti sekaligus, yang bermaksud ada keperluan untuk dapat memindahkan dan menyegerakkan sejarah sembang di seluruh peranti dan platform.


Tidak jelas bagaimana ini berfungsi, tetapi ia adalah berita baik bagi mereka yang mungkin mempertimbangkan untuk berpindah dari iOS ke Android pada masa akan datang.

WhatsApp Uji Ciri Pindah Chat dari iOS ke Android WhatsApp Uji Ciri Pindah Chat dari iOS ke Android Reviewed by thecekodok on 4:14:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.