YouTubers Menghasilkan Nintendo Switch Terbesar di Dunia

 


Seorang YouTuber bernama Michael Pick, telah menjadikan Nintendo Switch yang terbesar di dunia. Beratnya 29 kilogram dan selebar hampir 1.8 meter.

Nintendo dikhabarkan akan mengembangkan Switch baru yang lebih besar, yang akan muncul pada tahun 2021. Tetapi Pick tidak mahu menunggu lama untuk model Nintendo Switch baru.


Dia juga mengambil inisiatif untuk membuat versi Nintendo Switch sendiri yang tidak seberapa. Secara terperinci, Switch berukuran sekitar 1.8 meter, berat 29 kilogram, dan tebal 76 cm. Dapat dikatakan bahawa ini adalah Nintendo Switch terbesar di dunia.



"Saya sangat menyukai Nintendo Switch dengan saiznya yang kecil dan mudah alih, tetapi sangat mudah hilang dan itu menjadi masalah bagi saya. Oleh itu, saya memutuskan untuk memperbaikinya dengan menjadikannya sedikit lebih besar sehingga sukar untuk hilang," kata Michael.


Jika dibandingkan dengan saiz asal Nintendo Switch yang hanya 9.4 inci (kira-kira 23 cm), sudah tentu Switch ini kelihatan gergasi. Yang menarik ialah Pick menjadikan kualiti skrin Switchnya 4K.


Pick menyatakan bahawa semua butang berfungsi dengan baik. Pick's Nintendo Switch pada dasarnya adalah TV LED 4K yang ditutup dengan cangkang kayu. Untuk butang, ia menggunakan butang cetak 3D dan Switch bersaiz biasa yang tersembunyi di dalamnya.


Youtuber Membuat Nintendo Switch Terbesar Di Dunia Pada 1.8 Meter Youtuber menjadikan Nintendo Switch terbesar di dunia. Foto: (Youtube: Michael Pick)

Untuk membuat butang berfungsi, Joy-Con yang lebih kecil disimpan di dalam dengan bantuan motor servo yang menerjemahkan penekanan butang besar ke peranti sebenar di dalamnya. Bukan hanya itu, Switch yang dibuatnya dapat menggunakan Pro Controller luaran.


Dia membuat Suis besar bukan untuk dirinya sendiri, tetapi sebagai hadiah untuk Hospital Kanak-kanak St. Jude di Huntsville, Alabama.

YouTubers Menghasilkan Nintendo Switch Terbesar di Dunia YouTubers Menghasilkan Nintendo Switch Terbesar di Dunia Reviewed by thecekodok on 4:21:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.