6 Fitur Kamera OPPO Reno5 Bantu Ceriakan Momen Lebaran 2021


 Pada masa Lebaran 2021, orang masih tidak dapat pulang dan berkumpul dengan semua keluarga besar mereka. Ini dilakukan berikutan sejumlah batasan agar pandemi COVID-19 tidak merebak.

Tetapi sebagai pertukarannya, perayaan Lebaran 2021 dapat dijalankan dengan selamat di kediaman masing-masing. Masalah tidak dapat bertemu saudara-mara semasa Idul Fitri dapat diatasi dengan sokongan teknologi melalui panggilan video.


Di samping itu, anda juga dapat membuat ucapan lebaran dalam bentuk foto atau video untuk menjadikan sambutan Hari Raya tahun ini lebih menarik. Pelbagai usaha untuk memeriahkan Eid al-Fitr tahun ini dapat dilakukan dengan memanfaatkan 6 fitur kamera OPPO Reno5 berikut.



1. Video Sorotan AI


AI Highlight Video adalah ciri pertama industri yang secara automatik mengesan cahaya sekeliling dan meningkatkan kualiti video dengan menerapkan algoritma Ultra Night Video dan Live HDR. Ketika berada di ruangan gelap, algoritma Video Ultra Malam akan mencerahkan persekitaran sehingga hasilnya tetap cerah.


Sebaliknya, jika anda mengambil gambar dalam senario lampu latar yang kuat, algoritma Live HDR akan aktif untuk mengurangkan kawasan yang terlalu terang. Kedua-dua fungsi ini dapat menghasilkan video yang mempunyai paparan dan kecerahan yang baik, kurang kebisingan, warna jernih semula jadi, dan mudah dilakukan hanya dengan satu klik butang 'AI' dalam mod video.


2. Video Dual-view


Fungsi ini membolehkan pengguna membuat video ucapan percutian lebih kreatif. Sebabnya, rakaman video boleh datang dari kamera depan dan belakang secara serentak. Fungsi rakaman ini juga dapat menggabungkan pengguna dan objek yang dirakam dalam bingkai video yang sama.


3. Potret Campuran AI


Fungsi ini akan menggabungkan video potret dan video latar, kemudian menghasilkan kesan video pendedahan berganda ke telefon pintar. Potret Campuran AI membolehkan anda memberikan kesan artistik baru dalam video dan ciri ini dilengkapi dengan dua mod berbeza yang boleh dipilih seperti yang dikehendaki.




4. Potret Warna AI


Fungsi ini dapat menjadikan video atau foto anda lebih menarik, terutama di media sosial. Potret Warna AI dapat menjadikan latar belakang menjadi hitam dan putih sambil mengekalkan objek manusia dalam warna sebenarnya. Ciri ini juga memaparkan warna yang sangat jelas dan kontras, menjadikan gambarnya kelihatan seperti karya seni.


5. Video Monokrom


Video Monokrom dibuat dari tiga jenis penapis video dengan menambahkan kesan yang menyerupai video blockbuster. Teknik ini hanya akan mengekalkan warna hijau, merah, dan biru objek dalam video, sementara latar belakang akan menjadi hitam atau putih. Video Monokrom juga menyokong pratonton masa nyata sehingga pengguna mengetahui bagaimana rakaman akan kelihatan sebelum memutuskan untuk merakam gambar.


6. Potret Flare Malam


Ciri ini secara automatik akan menghasilkan kesan neon artistik pada latar belakang objek foto. Latar belakang kabur, terutama pada lampu sehingga wajah objek lebih terang untuk membuat gambar potret dengan kesan bokeh yang menarik.


Di samping itu, terdapat mod Ultra Selfie Mode dan Ultra Dark Mode yang dapat menghasilkan foto malam yang lebih jelas dan terang, menggunakan kamera depan dan belakang.


Ciri-ciri ini terdapat di OPPO Reno5 dan dapat memeriahkan detik Lebaran 2021 untuk menjadikannya lebih menarik. Untuk menyambut lebaran kali ini, OPPO juga menyediakan pelbagai promosi menarik untuk meraikan kebersamaan baru di bulan Ramadhan 2021.

6 Fitur Kamera OPPO Reno5 Bantu Ceriakan Momen Lebaran 2021 6 Fitur Kamera OPPO Reno5 Bantu Ceriakan Momen Lebaran 2021 Reviewed by thecekodok on 2:38:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.