Cubalah Xiaomi Mi 360 Home Security Camera 2K

 


Salah satu peranti ekosistem Xiaomi yang akan hadir pada tahun 2021 adalah Mi 360 Home Security Camera 2K, yang memiliki badan bulan yang dikuasai oleh putih. Produk ini, seperti namanya, adalah kamera keselamatan atau yang keren disebut IP Cam.

Keupayaan yang menjadikan kamera ini dari Xiaomi berbeza dengan produk serupa adalah resolusi maksimum yang disokongnya, iaitu 2K. Walaupun produk serupa hanya mempunyai resolusi HD, atau paling tidak FHD tersekat. Dengan resolusi yang lebih tinggi, kita dapat memotong gambar lebih banyak untuk melihat objek yang lebih kecil.


Mi 360 Home Security Camera 2K ini juga mempunyai ciri AI untuk mengesan orang dan pergerakan. Contohnya, jika kamera dipasang di bahagian depan rumah, alat ini dapat mengesan orang yang masuk ke dalam rumah.


Tidak hanya itu, setelah mengesannya, ia juga dapat memberikan pemberitahuan ke telefon bimbit pengguna melalui aplikasi Mi Home.


Video yang dirakam dapat disimpan ke microSD, yang menyokong kapasiti 16GB dan 32GB. Untuk kapasiti 32GB, video yang dapat disimpan menggunakan resolusi 2K lebih kurang 3 hari, dan lebih lama jika anda menggunakan resolusi terendah.


Bercakap mengenai kemampuan merakam video dalam keadaan gelap cukup berkualiti kerana terdapat ciri IR, yang akan mengubah mod gambar menjadi hitam putih apabila tidak ada cahaya. Tetapi walaupun tanpa mengaktifkan fitur IR ini, selagi masih ada sedikit cahaya, kamera masih dapat merakam gambar dengan kualiti yang relatif baik.


Oh ya, ada juga mikrofon dan pembesar suara di kamera ini, sehingga pengguna dapat menggunakan untuk mengirimkan suara dari telefon bimbit ke kamera, atau sebaliknya, tentu saja, melalui aplikasi Mi Home, yang merupakan 'rumah' untuk Xiaomi produk ekosistem.


Melalui aplikasi ini, pengguna juga dapat mengakses kamera melalui internet, tentu saja jika kamera juga disambungkan ke router yang terhubung ke internet.


Untuk sumber kuasa, Mi 360 Home Security Camera 2K memerlukan kuasa 5v melalui kuasa microUSB di badannya. Sementara itu, untuk sambungan WiFi, hanya 2.4GHz yang disokong, seperti kebanyakan kamera IP lain.


Fitur yang ditawarkan oleh Mi 360 Home Security Camera 2K cukup lengkap dan mudah diakses melalui aplikasi Mi Home. Satu-satunya ciri malang dalam kamera ini ialah kamera berputar secara automatik mengikuti pergerakan objek.

Cubalah Xiaomi Mi 360 Home Security Camera 2K Cubalah Xiaomi Mi 360 Home Security Camera 2K Reviewed by thecekodok on 2:40:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.