Adakah Bayaran Langganan Twitter USD2.99 Sebulan?

 


Twitter sebelum ini mengesahkan bahawa ia sedang meneroka model langganan berbayar baru untuk beberapa ciri premiumnya.

Dalam tweet di penyelidik aplikasi Twitter Jane Manchun Wong pada hari Sabtu (15/5), dia mengetahui di mana Twitter akan mengenakan yuran langganan dan juga nama perkhidmatan langganan Twitter ini.


Wong mengatakan Twitter akan menamakan perkhidmatan Twitter Blue dan yuran langganan adalah USD 2.99 sebulan.


Twitter memanggil Perkhidmatan Langganan mereka yang akan datang "Twitter Blue", dengan harga $ 2.99 / bulan untuk sekarang, termasuk ciri berbayar seperti:


Buat asal Tweet: https://t.co/CrqnzIPcOH


Koleksi: https://t.co/qfFfAXHp1o pic.twitter.com/yyMStpCkpr


- Jane Manchun Wong (@wongmjane) 15 Mei 2021

Perkhidmatan langganan ini juga akan merangkumi ciri Undo Tweet dan koleksi Bookmark. Wong berkata, Twitter kemungkinan menggunakan model langganan berjenjang yang bermaksud pengalaman premium akan dialami oleh pelanggan yang membayar paling mahal.


Jurucakap Twitter enggan mengulas mengenai perkara ini. Memang, Twitter diketahui tidak biasa dalam mengesahkan penemuan ciri-ciri baru yang akan dikeluarkan. Walau bagaimanapun, ciri yang terdapat di Wong biasanya cukup tepat.


Dalam beberapa minggu terakhir, Twitter telah diketahui membuat banyak pengumuman produk baru. Seperti mengemas kini amaran untuk tweet yang berpotensi menyinggung perasaan, kemudian meningkatkan algoritma untuk menampilkan foto yang dipaparkan secara lengkap, dan juga menambahkan kemampuan pengguna Android untuk mencari DM mereka.


Di samping itu, Twitter juga telah melancarkan fitur Tip Jar yang membolehkan pengguna membuat sumbangan kepada pencipta dan organisasi bukan keuntungan. Awal bulan Jun ini, Twitter juga telah memperoleh Scroll, sebuah perkhidmatan langganan dengan harga USD 5 sebulan yang menghilangkan iklan dari laman web yang mengambil bahagian.


Dengan pengumuman Scroll, Twitter juga mengatakan bahawa pihaknya akan menghentikan Nuzzel, perkhidmatan Scroll daripada menghantar ringkasan tajuk utama e-mel setiap hari kepada pengguna di suapan Twitter mereka.

Previous Post Next Post

Contact Form