Cadangan HP Murah untuk Beli dengan Bonus Raya

 


Eid al-Fitr semakin hampir, yang bermaksud bahawa tidak lama lagi bonus raya, akan dikeluarkan. Setelah diperuntukkan untuk simpanan dan keperluan lain menjelang lebaran, wang bonus juga dapat digunakan untuk membeli telefon bimbit atau telefon bimbit yang murah.

Anda tidak perlu mengeluarkan terlalu banyak wang,  anda boleh mendapatkan telefon bimbit dengan spesifikasi yang menarik. Berikut ini adalah deretan telefon bimbit baru dan murah yang dapat anda beli menggunakan wang bonus.


1. Xiaomi Redmi 9T

Salah satu telefon tahap kemasukan yang dilancarkan oleh Xiaomi adalah Redmi 9T. Walaupun harga yang paling mahal , telefon ini sudah menggunakan chipset Snapdragon 662.



Chipset ini digabungkan dengan RAM 6GB dengan pilihan storan 64GB atau 128GB dengan jenis UFS 2.2. Baterinya mempunyai kapasiti jumbo 6,000 mAh dan dapat diisi semula dengan cepat menggunakan pengecas 18W.


Redmi 9T mempunyai skrin berukuran 6.53 inci dengan resolusi 2340 x 1080 (Full HD +). Reka bentuk skrin menggunakan takik berbentuk titisan air untuk meletakkan kamera depan 8 MP.


Walaupun telefon bimbit tahap awal biasanya mempunyai dua atau tiga kamera, Redmi 9T dilengkapi dengan empat kamera belakang. Kamera utama adalah 48 MP yang disertai dengan kamera ultra lebar 8 MP, kamera makro dan sensor kedalaman 2 MP.


Redmi 9T hadir dalam tiga pilihan warna, iaitu Carbon Grey, Ocean Green dan Twilight Blue. Ada dua pilihan konfigurasi yang ditawarkan, yaitu 4GB / 64GB  dan 6GB / 128GB 


2. Catatan Xiaomi Redmi 10

Sekiranya anda mempunyai anggaran yang sedikit lebih besar untuk membeli telefon bimbit baru, anda boleh memilih Redmi Note 10. Telefon ini mempunyai skrin AMOLED DotDisplay dengan ukuran 6,43 inci dan resolusi Full HD +.


Redmi Note 10 dilengkapi dengan pemproses Snapdragon 678 yang digabungkan dengan memori dalaman RAm 4GB dan 64GB. Baterinya berkapasiti 5.000 mAh dengan pengisian pantas 33W.


Terdapat empat kamera belakang yang dibawa, iaitu kamera utama 48 MP, kamera ultra lebar 8 MP, kamera makro 2 MP dan sensor kedalaman 2 MP. Kamera depan mempunyai resolusi 13 MP.


Redmi Note 10 boleh didapati dalam warna Onyx Grey, Pebble White dan Lake Green.


Terdapat juga varian Redmi Note 10 Pro dengan spesifikasi yang lebih tinggi dan tentunya harganya lebih tinggi. 


3.Realme C20

Realme C20 adalah telefon bimbit peringkat kemasukan terbaru yang dilancarkan oleh vendor China. Telefon ini masih panas dari oven kerana baru dilancarkan pada 28 April yang lalu.


Realme C20 menawarkan layar LCD 6.5 inci dengan resolusi 1600 x 700 piksel. Di bahagian atas terdapat takik berbentuk tetesan air yang menjadikan nisbah layar ke badan mencapai 89.5%.


Kedudukan itu menempatkan kamera depan 5 MP. Hanya ada satu kamera belakang dengan resolusi 8 MP.


Telefon ini menggunakan cip MediaTek Helio G35 yang dipasangkan dengan RAM 2GB dan memori dalaman 32 GB. Baterinya berkapasiti 5.000 mAh yang dapat digunakan sebagai power bank dengan mengaktifkan fungsi USB OTG.


Realme C20 hadir dengan reka bentuk busur geometri dan dua pilihan warna, iaitu Lake Blue dan Iron Grey. 


4.Realme C25

Sekiranya anda ingin mencari telefon bimbit Realme yang mesra poket tetapi mempunyai spesifikasi yang unggul, Realme C25 dapat dilihat. Telefon ini mempunyai skrin LCD berukuran 6.5 inci dengan resolusi 1600 x 720 piksel.


Realme C25 mempunyai tiga kamera belakang yang terdiri daripada kamera utama 48 MP, kamera B&W 2 MP dan kamera makro 2 MP. Kamera depan berukuran 8 MP dan diletakkan di takik berbentuk titisan air.


Dapur dikuasakan oleh chipset MediaTek Helio G70 yang disokong oleh RAM 4GB. Kapasiti memori dalaman yang ditawarkan ialah 64GB dan 128GB dengan sokongan microSD hingga 256GB.


Kapasiti bateri sangat besar iaitu 6,000 mAh dengan pengecasan pantas 18W. Realme C25 juga telah lulus perakuan T RelV Rheinland High Reliability, jadi tahan dalam semua keadaan yang melampau.


Realme C25 hadir dalam dua pilihan warna, yakni Water Blue dan Water Grey dengan reka bentuk geometri dalam bentuk garis menegak dan pepenjuru. Telefon ini dijual dengan  varian 4GB / 64GB. dan Varian 4GB / 128GB .

5. Oppo A54

Oppo A54 adalah penerus Oppo A31 . Telefon ini mempunyai skrin LCD berukuran 6.5 inci dengan resolusi HD + dan kadar penyegaran 60Hz.


Dapur menggabungkan chipset MediaTek Helio P35 dengan RAM 4GB. Memori dalaman 128GB yang boleh ditambah dengan microSD hingga 256GB.


Terdapat tiga kamera di belakangnya yang terdiri daripada kamera utama 13 MP, kamera makro 2 MP dan sensor kedalaman 2 MP. Untuk mengambil gambar selfie terdapat kamera depan 16 MP yang diletakkan di lubang pukulan di sebelah kiri atas skrin.


Oppo A54 mempunyai bateri berkapasiti 5.000 mAh yang dapat diisi semula dengan pengecasan pantas 18W. Telefon ini mempunyai sijil IPX4 yang bermaksud bahawa ia tahan terhadap percikan air.


Peranti yang masih menjalankan ColorOS 7.2 berdasarkan Android 10, hadir dalam dua varian warna, iaitu Crystal Black dan Starry Blue. 

6. Samsung Galaxy M02

Selain daripada vendor China di atas, Samsung juga merupakan salah satu yang paling rajin mengeluarkan telefon bimbit peringkat awal . Salah satunya ialah Galaxy M02 yang dilancarkan Februari lalu.


Telefon bimbit bernilai Rp1 juta ini membawa layar 6,5 inci dengan resolusi HD + yang luas untuk bermain permainan atau menonton video. Agar kualiti multimedia menjadi lebih baik, Samsung telah memasukkan ciri Dolby Atmos pada Galaxy M02.


Untuk dapur, Samsung melengkapkan Galaxy M02 dengan chipset MediaTek MT6739W dengan RAM 2GB. Memori dalaman 32GB dengan sokongan microSD hingga 1TB.


Dua kamera dipasang di bahagian belakang, yang terdiri daripada kamera utama 13 MP (f / 1.9) dan kamera makro 2 MP (f / 2.4). Untuk membantu membuat kandungan TikTok, kamera depan 5 MP dilampirkan.


Galaxy M02 menjalankan OneUI 2.5 berdasarkan Android 10. Ia hadir dalam warna biru dan merah. 

Previous Post Next Post

Contact Form