Ciri Monitor Gula Darah Apple Watch diramalkan akan dilancarkan pada tahun 2021


 Khabar angin telah lama beredar bahawa Apple akan memasukkan ciri pemantauan gula darah dalam jam tangan Apple Watch generasi akan datang.

Kini khabar angin terbaru mendakwa bahawa ciri ini akan hadir secepat tahun ini kerana baru-baru ini pengguna Apple Watch di Brazil menerima tinjauan dari Apple.


Dalam tinjauan Apple Watch, Apple bertanya kepada pengguna fitur apa yang paling mereka sukai di Apple Watch seterusnya dan pemantauan glukosa darah adalah salah satu ciri tersebut.


Walaupun tinjauan ini bukan jaminan bahawa ciri ini akan hadir di Apple Watch berikutnya, sekurang-kurangnya ia menunjukkan minat Apple terhadap teknologi tersebut.


Dan kadang kala tinjauan ini dapat membantu Apple melancarkan produk. Sebagai contoh, pada tahun 2020 Apple menghantar tinjauan yang menanyakan kepada pengguna iPhone mengenai penyesuai kuasa yang disertakan dengan iPhone mereka dan apakah mereka menyimpannya, dan ketika iPhone 12 melancarkan penyesuai kuasa telah dikeluarkan dari kotak.


Terdapat juga khabar angin setelah laporan oleh SEC mengajukan pemula Britain Rockley Photonics yang mendedahkan hubungan yang signifikan dengan Apple.


Rockley Photonics sendiri adalah syarikat kesihatan Britain yang merancang sensor untuk memantau darah seseorang menggunakan cahaya inframerah. Sensor dikatakan dapat memantau elemen yang hanya mungkin diperiksa melalui peralatan perubatan khas, termasuk tahap glukosa darah.


Pengguna juga berharap agar ciri ini benar-benar diperkenalkan oleh Apple kerana banyak orang berpendapat bahawa ciri ini akan disukai oleh pengguna di seluruh dunia kerana menggunakan kaedah yang tidak invasif untuk mengukur kadar gula mereka.

Previous Post Next Post

Contact Form