Dua Laptop Wira Baru dari Acer, Swift X dan Chromebook 314

 


Persidangan Akhbar Global Next @ Acer dimeriahkan dengan pelancaran beberapa produk baru Acer. Dua produk yang menjadi juara pada acara tersebut ialah Chromebook 314 dan Swift X.

Acer Swift X diperjuangkan sebagai komputer riba produktiviti. Komputer riba yang berpakaian logam ini menggunakan otak AMD Ryzen 5000 Series dengan GPU RTX 3050 Ti dan dipercayai mampu menghasilkan prestasi tinggi untuk membuat kandungan kreatif.


Sementara itu, Chromebook 314 ditujukan kepada pelajar yang mempunyai mobiliti tinggi. Chromebook, yang akan dibawa ke pasaran, diyakini akan memperkuat posisi Acer sebagai peneraju pasaran Chromebook di dunia.



Komputer riba ini dengan sistem operasi OS Chrome dilengkapi dengan skrin bezel sempit 7.3mm yang dapat memberikan pengalaman visual yang mendalam. Acer Chromebook 314 juga mempunyai jangka hayat bateri sehingga 15 jam apabila digunakan untuk produktiviti atau pembelajaran dalam talian.


Bukan tanpa alasan bahawa Acer memperjuangkan dua jenis produk. Semasa sesi wawancara dalam talian dengan beberapa media, Jason Chen, Ketua Pegawai Eksekutif Global Acer, menjelaskan bahawa semasa pandemi Acer telah mencatatkan perubahan tingkah laku pengguna komputer riba mereka.


"Pandemi ini mengubah cara orang menggunakan alat pengkomputeran mereka dan kita menyesuaikan diri dengannya. Sejak wabak ini, orang bekerja dengan cepat di rumah dan di sekolah untuk mengambil konsep e-pembelajaran untuk meneruskan aktiviti pengajaran dan pembelajaran mereka. , produk yang kami lancarkan mampu mewujudkan perspektif baru mengenai produktif di rumah semasa wabak, "jelas Jason Chen dalam satu kenyataan yang diterima kami.


Chromebook 314 dilancarkan dengan Chromebook 317, yang merupakan Chromebook pertama di dunia dengan layar 17 inci. Sementara 314 menggunakan layar 14 inci, dan menggunakan pemproses MediaTek MT8183, yang mengandungi CPU quad core, yang terdiri dari empat ARM Cortex-173 dan empat ARM Cortex-A53.


GPU yang digunakan adalah Mali-G72, dan MT8183 adalah salah satu cip terbaru MediaTek yang bertujuan untuk komputer riba yang cekap tenaga. Terdapat satu sambungan USB-A, dua USB-C, dan port audio 3.5mm.

Previous Post Next Post

Contact Form