Khaby Lame, TikToker lucu dengan peretasan hidup yang tidak berguna

 


Populariti TikTok sudah gila, boleh dikatakan bahawa keberadaannya mengalahkan platform media sosial seperti Instagram. Konsep yang dikemukakan cukup menarik, dengan menawarkan kebebasan bersuara kepada pengguna dalam bentuk video pendek.

Tetapi fakta yang menarik adalah, ternyata lebih ramai pengguna suka menonton video orang lain, berbanding memuat naik video mereka sendiri. Memang benar, pengguna boleh menemui pelbagai tema video di TikTok seperti menari, memasak atau meretas kehidupan.


Mengenai kandungan hack hidup, baru-baru ini salah satu pencipta kandungan TikTok bernama Khaby Lame, menjadi terkenal di dunia. Dia membuat video satira dari video hack hidup yang tidak berguna. Peretasan hidup yang dibalas oleh Khaby menjadikannya lebih sukar bagi orang lain, dan Khaby menggodanya dengan gaya lucu tanpa kata-kata.



Akhir-akhir ini, Khaby memang menjadi perhatian kerana tindakannya yang bermuka datar ketika mengungkap peretasan hidup yang tidak berguna. Lalu siapa sebenarnya Lame? mari kita lihat penjelasan berikut, seperti yang disusun oleh kami dari Dexerto, Sabtu (29/5/2021).



Khabe Lame adalah pencipta kandungan video komedi di TikTok yang nama sebenarnya adalah Khabane Lame. Pada masa ini dia mempunyai 62 juta pengikut di Tiktok dan lebih daripada 16 juta pengikut di Instagram.


Lame dilahirkan di Sinegal dan dibesarkan di Chivasso, Itali. Dia adalah bintang internet berusia 21 tahun yang kini sedang meningkat naik.


Tahun ini, jumlah pengikut melebihi Gianluca Vacchi, menjadikannya Tiktoker Itali dengan pengikut terbanyak. Dia bahkan telah membina saluran Youtube, untuk menjadi kreatif dengan jangka masa video yang lebih panjang.


Popularitinya meningkat dengan menyajikan kandungan yang mengungkapkan tema video hack hidup di internet. Tidak bergurau, begitu popular, hanya dalam dua minggu, dia berjaya mendapatkan hingga 15 juta pengikut baru.


Ternyata tidak semua peretasan hidup menjadikan kehidupan orang lebih mudah. Terdapat beberapa video yang sebenarnya tidak berguna, dan berjaya dibongkar oleh Khaby.

Previous Post Next Post

Contact Form