Infinix Hot 10S, Cadangan HP Murah untuk Main Mobile Legends

 


Infinix Hot 10S adalah HP terbaru dari Infinix yang dibuat dengan kerjasama Mobile Legends: Bang Bang (MLBB).

Telefon bimbit yang agak murah ini mempunyai beberapa spesifikasi seperti permainan HP. Jadi, bagaimana prestasi Infinix Hot 10S? Ayuh, lihat ulasan berikut.


Reka bentuk

Kerjasama antara Infinix dan MLBB dapat dilihat dari kata-kata 'Legendary' - istilah yang popular dalam permainan - dan logo Infinix dan Mobile Legends di bahagian belakang telefon bimbit.


Badan belakang kelihatan berkilat, dengan tekstur unik yang menjadikan bahagian belakang kelihatan tidak standard. Oh ya, terdapat juga sensor cap jari di bahagian belakang yang sebenarnya responsif, tetapi pada pendapat kami, lokasinya agak terlalu tinggi. Ciri keselamatan lain adalah pengesanan wajah, yang cepat membuka kunci telefon bimbit anda.


Tubuh tidak terlalu tebal, dan juga beratnya tidak terlalu tinggi untuk telefon bimbit yang mempunyai bateri 6,000 mAh. Malangnya, pengecasan bateri dilakukan melalui port microUSB, dan kuasa maksimum yang dapat dihantar hanya 10W, alias memerlukan masa yang lama untuk mengisi penuh bateri besar.


Skrin Infinix Hot 10S berukuran 6,82 inci dengan resolusi HD +, dan mempunyai kadar penyegaran 90Hz. Layar dengan kadar penyegaran yang lebih tinggi daripada layar biasa dapat memberikan sensasi yang berbeda ketika menampilkan animasi, yang lebih halus.


Antara muka

Infinix Hot 10S menggunakan Android 11 yang 'dilapisi' oleh antara muka XOS 7.6. Antaramuka ini kelihatan seperti warna asas hijau, dan juga menyediakan tema MLBB.


Fitur permainan di telefon bimbit ini bukan hanya dari layar 90Hz, tetapi juga dari aplikasi Game Zone, yang menyediakan fitur sokongan untuk bermain game. Dalam aplikasi ini, pengguna dapat mengakses permainan yang dipasang, kemudian pengguna juga dapat mengambil tangkapan layar atau perekam layar.


Tidak hanya itu, pengguna juga dapat mengubah (peta) fungsi tombol volume, baik volume naik atau turun menjadi tombol tambahan dalam bermain game. Inilah ciri-ciri yang menjadikan Infinix Hot 10S kelihatan seperti permainan HP.


Selain itu, ketika bermain permainan dari Game Zone, fitur Boosting dan Dar-Link juga akan aktif. Apa yang dilakukannya? Kedua ciri ini akan meningkatkan CPU, prestasi GPU, dan mengoptimumkan rangkaian dan RAM untuk menyokong aktiviti permainan. Ciri ini sendiri berdasarkan HyperEngine yang ada dari pemproses MediaTek G85 yang digunakan dalam telefon bimbit ini.


Ada juga fitur untuk membatasi atau mengawasi anak-anak yang bermain permainan dalam aplikasi Game Zone. Ibu bapa boleh mengunci aplikasi permainan, atau membatasi jangka masa penggunaan aplikasi ini.


Walaupun digolongkan sebagai telefon bimbit yang murah, kemampuan kamera Infinix Hot 10S tidak seburuk itu. Dalam keadaan terang, foto yang dihasilkan mempunyai perincian yang baik dan keseimbangan putih yang agak tepat. Semasa dalam keadaan gelap, foto yang dihasilkan ternyata cukup terang untuk telefon bimbit di kelas harganya.


Keupayaan ini dihasilkan dari tiga kamera belakang, iaitu kamera utama 48 MP, kamera AI, dan sensor kedalaman 2MP. Sementara itu kamera depan berukuran 8MP.


Persembahan

Mediatek Helio G85 adalah otak pilihan untuk Infinix Hot 10S, yang merupakan yang paling cepat berprestasi di kelasnya. Infinix sendiri menyediakan 2 pilihan, iaitu RAM 4GB dan storan 64GB dan RAM 6GB dan storan 128GB.


Sudah tentu, sebagai telefon bimbit yang dilancarkan bekerjasama dengan MLBB, Infinix Hot 10S sudah tentu dapat memainkan MLBB dengan tetapan tertinggi dengan mudah. Malah suhu telefon bimbit relatif terjaga ketika digunakan untuk bermain Mobile Legends berjam-jam, malah masih selesa dipegang tanpa terlalu panas.


Kesimpulannya

Kehadiran Infinix Hot 10S menggembirakan pasaran HP dalam kelas harga  mampu milik. Semakin sengit persaingan, pengeluar pasti akan bersaing untuk memberikan spesifikasi terbaik, tentunya pengguna yang mendapat keuntungan di sini.


Secara keseluruhan, Infinix Hot 10S menawarkan prestasi dan ciri setanding dengan harganya. Walaupun terdapat beberapa kelemahan seperti port USB mikro dan pengecasan maksimum yang rendah.

Previous Post Next Post

Contact Form