InstaForex

Ini adalah telefon bimbit Honor pertama yang menggunakan Perkhidmatan Mudah Alih Google

 


Setelah meninggalkan Huawei, Honor akhirnya dapat kembali menggunakan Google Mobile Services (GMS) di telefon bimbitnya. Honor 50 akan menjadi telefon bimbit pertama bagi mereka yang sekali lagi dapat memanfaatkan GMS.

Pelepasan Honor dari Huawei akan berlaku pada awal 2021, ketika konsortium 30 anggota memperolehnya dari Huawei. Selepas itu, Honor dapat 'menjamin' bekalan komponen dari Qualcomm, Micron, Samsung, dan pelbagai syarikat lain.


Bukan hanya itu, telefon bimbit mereka yang seterusnya juga akan dapat menggunakan GMS, yang sepertinya berlaku di Honor 50. Ini bermaksud bahawa telefon bimbit ini akan dapat menggunakan Play Store dan pelbagai perkhidmatan berasaskan GMS yang lain, seperti Peta Google dan lain lain.



Honor 50 kemungkinan menggunakan Magic UI, yang masih berdasarkan EMUI Huawei. Walaupun pada mulanya difikirkan bahawa Honor tidak lagi menggunakan antara muka dari 'induknya', ada kemungkinan bahawa buat masa ini mereka tidak dapat dipisahkan dari Magic UI.


Sebelum ini, Honor juga mengesahkan bahawa siri Honor 50 akan menggunakan sistem baru Qualcomm pada cip (SoC), iaitu Snapdragon 778G, tetapi tidak pasti varian mana yang akan menggunakan SoC. 2021).


Snapdragon 778G itu sendiri adalah SoC yang menjadi jambatan antara cip unggulan dan midrange. SoC ini juga mempunyai persamaan dengan Snapdragon 780G yang dikeluarkan sebelumnya, dengan perbezaan dalam pembuatan cip, iaitu 6nm vs 5nm.


Inti CPU Kryo 670 yang digunakan diklaim mempunyai peningkatan hingga 40% pada keseluruhan prestasi CPU dan Adreno 642L GPU dirancang untuk memberikan proses rendering grafik yang dijanjikan hingga 40% lebih cepat daripada generasi sebelumnya.


Snapdragon 778G dilengkapi dengan Spectra 570 triple ISP, sama dengan 780G. Sistem pemprosesan gambar ini dapat memproses gambar dari tiga kamera secara serentak, baik untuk foto dan video.


Masih belum diketahui berapa banyak model yang akan dilancarkan untuk siri Honor 50, serta tarikh pelepasan yang belum dinyatakan. Pada mulanya telefon bimbit ini dikatakan akan dilancarkan pada bulan Mei, tetapi khabar angin lain mengatakan bahawa peluncurannya hanya akan berlaku pada bulan Jun.

Previous Post Next Post