Jack Ma Baru Muncul 3 Kali dalam 7 Bulan

 


Oktober 2020, Jack Ma mengkritik sistem kewangan China sudah ketinggalan zaman. Sejak itu, syarikatnya menjadi sasaran pemerintah China dan dia jarang muncul. Walaupun pada bulan Mei atau 7 bulan ini, Jack Ma hanya muncul tiga kali seperti berikut:

Streaming Pada Guru


Pada bulan Januari, Jack Ma muncul setelah hampir 3 bulan tidak hadir dari pandangan orang ramai. Pengasas Alibaba menemui 100 guru luar bandar di China melalui perjumpaan video dalam talian.



Namun, penampilan Jack Ma masih menjadi misteri. Ini kerana lokasi di mana dia bercakap tidak dilaporkan. Selain itu, kata-katanya tidak menyebutkan kes yang menimpanya.


Dia membincangkan Anugerah Guru Luar Bandar Jack Ma sebagai salah satu aktiviti dermawan yayasan untuk guru. Penghargaan itu diberikan di laman Sanya City.


Muncul dengan Vladimir Putin


Pada pertengahan April, pengasas Alibaba kembali muncul dengan Presiden Rusia Vladimir Putin. Nampaknya, Jack Ma meluangkan masa untuk menghadiri perjumpaan dalam talian Persatuan Geografi Rusia.


Nampaknya dia adalah salah seorang peserta dan mendengar perbincangan Putin dengan penuh perhatian. Pakaian itu adalah pakaian rasmi. Ma telah bertahun-tahun dekat dengan Rusia dan telah membuat beberapa penampilan bersama Putin.


Namun, seperti penampilan sebelumnya, tidak diketahui dengan tepat di mana Jack Ma berada. Dia juga tidak berbicara sama sekali dalam acara yang berlangsung selama dua jam. Kadang-kadang dia dilihat minum teh.


Muncul di Pejabat Alibaba


Beberapa hari yang lalu, Jack Ma akhirnya muncul secara fizikal di mana dia dilihat mengunjungi ibu pejabat Alibaba di Hangzhou untuk bertepatan dengan acara tahunan syarikat untuk pekerja dan keluarga mereka.


Seorang pekerja menyebut bahawa Jack Ma menaiki bas bersama beberapa eksekutif Alibaba. Dia memakai kemeja T biru yang digabungkan dengan seluar putih dan kasut gaya Cina.


Jack Ma banyak tersenyum, menurut pekerja itu. "Sangat gembira melihat Jack," katanya, tidak mahu namanya disebut. "Sayangnya tidak ada kesempatan untuk berfoto dengannya," katanya.

Previous Post Next Post

Contact Form