Free Fire Akan menyajikan mod Terbaru Ala Among Us


 Garena Free Fire dikhabarkan akan menyajikan mod Among Us. Sebanyak 10 pemain boleh mengambil bahagian dalam peta baru yang disebut Laboratory.

Terlepas dari konsep permainan yang disajikannya, Free Fire memberikan nuansa baru kepada peminat. Tidak seperti Battle Royale, ada mod baru yang sedang dikembangkan untuk memberi pengalaman baru kepada pemain.


Mod Among Us dilaporkan dalam peringkat pengembangan. Dilengkapi dengan peta baru bernama Laboratory, mod ini dapat menampung hingga 10 pemain di arena.


Semasa dalam permainan, setiap pemain akan menggunakan haiwan kesayangan atau haiwan peliharaan Free Fire sebagai watak mereka. Jadi ia bukan watak yang biasanya digunakan untuk pertempuran dalam mod Battle Royale.


Untuk peraturan permainan yang dibentangkan akan hampir serupa dengan Among Us. Terdapat sekurang-kurangnya dua jenis watak yang boleh dimainkan.


Di antara pemain Kami lebih mengetahui mengenai Crewmate dan Impostor, ia berbeza dengan Free Fire. Di sini anda ditawarkan dua jenis watak, iaitu Saintis dan Pranksters.


Apabila pemain dipilih sebagai Saintis, mereka terpaksa mencari Pranksters yang bersembunyi dalam permainan. Tepatnya, mereka mencari Pranksters di kalangan Saintis.


Sama seperti Crewmate yang mencari penyamar dalam permainan Among Us. Kemudian, Pranksters akan berpura-pura menjalankan tugas yang ada, sehingga mereka tidak disyaki sebagai penjenayah.


Setelah menemui pemain yang terbunuh, mereka dapat berkumpul dan berbincang untuk membincangkan siapa yang berada di sebalik pembunuhan tersebut. Bagi pemain yang telah mati, mereka akan berubah menjadi hantu dan hanya boleh berkeliaran dan menonton perlawanan.


Perkara yang membezakan permainan Antara Kami menggunakan drone atau sudut pandang kamera atas, sementara Fire Fire menghadirkan mod ini dengan menggunakan perspektif orang ketiga.


Tidak pasti bila mod ini akan dilancarkan secara rasmi. Garena Free Fire masih belum memberikan pernyataan rasmi mengenai tarikh pelepasan. Tetapi yang pasti mod ini berada di tahap pengembangan.

Previous Post Next Post

Contact Form