Kejohanan Dota 2 Antarabangsa Kembali, Hadiahnya adalah USD40 juta

 


Salah satu kejohanan esports terbesar di dunia adalah pada tahun 2021. Valve baru sahaja mengumumkan bahawa kejohanan Dota 2 The International akan diadakan lagi tahun ini setelah tidak hadir tahun lalu kerana wabak COVID-19.

Kejohanan tahun ini akan berlangsung di Stockholm, Sweden dan peringkat kumpulan akan bermula pada 5 Ogos. Walaupun The International disahkan diadakan tahun ini, tidak diketahui sama ada peminat akan dapat menyaksikan kejohanan ini secara langsung.


"Ketika kami terus merencanakan acara di sekitar lanskap yang terus berubah karena pandemi global, fokus kami tetap pada mencari cara untuk mengadakan kejohanan berkualiti tinggi dengan cara yang paling selamat," tulis Valve dalam catatan blog, seperti dikutip oleh The Verge , Jumaat (14/5/21).



"Ini bererti kami berharap dapat memberikan perincian tambahan mengenai pilihan kehadiran kerana kami mengumpulkan lebih banyak maklumat mengenai perkembangan menjelang musim panas. Kami berharap dapat berkongsi lebih banyak lagi dengan masyarakat pada bulan Jun," lanjutnya.


The International dikenali sebagai salah satu kejohanan esports terbesar di dunia kerana kumpulan hadiahnya yang hebat. Untuk acara tahun ini, kumpulan hadiah yang ditawarkan mencapai USD 40 juta.


Dalam pengumuman ini, Valve juga memperkenalkan ciri Dota 2 terbaru yang disebut 'kelab penyokong'. Pemain boleh membeli item dalam permainan seperti lencana dan memuatkan skrin, dengan 50% daripada jumlah penjualan akan masuk ke pasukan esports kegemaran mereka.


Ciri ini akan menyokong 17 pasukan dan akan ada lebih banyak pasukan yang ditambahkan pada masa akan datang. "Apabila lebih banyak kandungan dari pasukan lain didaftarkan dan diterima, ia akan ditambahkan ke senarai ini dengan kerap," kata Valve.


Dota 2 The International adalah salah satu kejohanan esports yang kembali tahun ini, setelah wabak 2020 memaksa kebanyakan kejohanan di seluruh dunia beralih ke pertandingan dalam talian.


Beberapa kejohanan yang mula diadakan secara fizikal termasuk pertandingan League of Legends dan Valorant di Iceland yang diadakan oleh Riot, dan Liga Overwatch di China juga merancang untuk mengadakan pertandingan langsung.

Previous Post Next Post

Contact Form