Lenovo ThinkBook yang dikemas kini, Apa yang Baru?

 


Lenovo mengemas kini barisan ThinkBook untuk menyokong keperluan pekerja perniagaan kecil (SMB), yang kebanyakannya memerlukan fleksibiliti kerja jarak jauh.

Ini kerana dalam tinjauan global yang baru-baru ini dilakukan oleh Lenovo dengan judul Masa Depan Pekerjaan dan Transformasi , 70% pekerja merasa lebih puas bekerja dari rumah, dan 56% merasa lebih produktif.


Walaupun wabak ini berakhir, kebanyakan pekerja masih mahukan model kerja hibrid. Dengan keadaan seperti ini, profesional moden memerlukan lebih banyak alat kerja yang dapat menyokong dan memaksimumkan kerja harian mereka dengan lebih baik.



ThinkBook menyajikan gabungan prestasi dan gaya bergaya, kolaborasi, keselamatan, dan ciri inovatif yang berkesan yang disesuaikan dengan keperluan pekerja moden agar dapat memaksimumkan pekerjaan jarak jauh mereka tanpa halangan,.

Beberapa perkara baru di ThinkBook Gen 2 adalah:


Pembatalan bunyi berdasarkan AI, yang membantu suara pengguna didengar dengan jelas semasa perjumpaan atau melakukan persidangan video walaupun terdapat bunyi bising.

Boot automatik, boot automatik apabila penutup komputer riba dibuka tanpa menekan butang kuasa yang sangat berguna untuk profesional moden jika anda perlu segera berhubung dalam talian.

Mod penjagaan mata, mod cahaya biru yang dapat disesuaikan oleh pengguna agar mata tidak mudah letih walaupun mereka bekerja sepanjang hari di depan skrin.

Kekunci Hot Service, butang untuk menyambung terus ke laman web perkhidmatan Lenovo.

ThinkShutter, yang dipersembahkan untuk keselamatan dan privasi ketika menggunakan kamera web.

Beberapa ciri lain adalah Smart Power On dengan Fingerprint Reader, Modern Standby, dan dilengkapi dengan pembesar suara Harman.


ThinkBook 13 dan 14s Gen 2i

ThinkBook 13s dan 14s Gen 2 adalah produk siri langsing dari barisan ThinkBook terkini. Dengan berat permulaan 1.26 kg dan ketebalan antara 1.49 cm, komputer riba ini sesuai untuk pengguna yang mempunyai mobiliti tinggi.


ThinkBook 13 dan 14s menawarkan nisbah skrin-ke-badan hingga 90% dengan bezel ultra-tipis. Maka nisbah skrin 16:10 akan memudahkan pengguna membuka dokumen panjang kerana skrin yang tersedia lebih besar.


ThinkBook 14 dan 15 Gen 2 Intel dan AMD

Peranti ini dapat memaksimumkan produktiviti profesional moden semasa kerja jarak jauh. Skrin mempunyai bezel sempit dan nisbah skrin-ke-badan untuk ThinkBook 14 hingga 85% dan untuk ThinkBook 15 hingga 88%.


ThinkBook 14 Gen 2 dilengkapi dengan pemproses Intel dan AMD dan untuk ThinkBook 15 Gen 2 dilengkapi dengan pemproses AMD. Kedua-dua peranti ini khusus untuk profesional moden yang memerlukan komputer riba dengan jangka hayat bateri yang lebih lama, lebih banyak sambungan atau port, untuk membantu mereka yang mempunyai waktu bekerja lebih lama.


ThinkBook 14s Yoga

Komputer riba ThinkBook 14s Yoga adalah produk terlengkap dalam barisan ThinkBook Gen 2 dengan model Yoga 2-in-1 terkini. Komputer riba yang boleh ditukar ini beratnya dari 1.5kg dan tebalnya hanya 1.6cm. Skrin peranti ini menggunakan Corning Gorilla Glass.


ThinkBook 15p Gen 2i


ThinkBook 15p Gen 2 menggunakan pemproses Intel H-series generasi ke-10 dengan teras pemproses sehingga 8 teras dengan kelajuan jam hingga 5GHz. GPU sesuai dengan GTX 1650Ti, membuatnya sesuai untuk mengedit animasi, video, atau foto. Resolusi skrin ThinkBook 15p hingga UHD 3840 x 2160 dan kecerahan skrin 600nits.


Harga dan ketersediaan:


Model Intel


ThinkBook 13s Gen 2 i akan tersedia pada bulan Jun 

ThinkBook 14s Gen 2 i tersedia mulai hari ini

ThinkBook 14s Yoga Gen 2 i tersedia mulai hari ini

ThinkBook 14 Gen 2 i tersedia mulai hari ini 

ThinkBook 15p Gen 2 akan tersedia mulai bulan Jun 


Model AMD


AMD ThinkBook 14 Gen 2 tersedia mulai hari ini 

AMD ThinkBook 15 Gen 2 akan tersedia pada bulan Mei 

Lenovo ThinkBook yang dikemas kini, Apa yang Baru? Lenovo ThinkBook yang dikemas kini, Apa yang Baru? Reviewed by thecekodok on 4:33:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.