Oppo dan Xiaomi akan mengeluarkan telefon bimbit untuk melipat pesaing Galaxy Z

 


Samsung dijangka akan melepaskan Galaxy Z Fold 3 dan Z Flip 3 dalam beberapa bulan akan datang. Namun, nampaknya mereka akan mempunyai persaingan dari Oppo dan Xiaomi.

Dilaporkan dari DigiTimes, Isnin (31/5/2021), Oppo, dan Xiami merancang untuk melancarkan telefon bimbit dengan layar yang dapat dilipat pada Q3 2021. Dari berita ini, dapat diasumsikan bahawa paling tidak pada akhir September akan ada telefon bimbit skrin lipat baru dari ketiga-tiga pengeluar.


Xiaomi sendiri sebelum ini mengeluarkan Mi Mix Fold yang dijual dengan harga USD 1,500 di China. Nah, telefon bimbit skrin lipat pengganti dijangka dijual dengan harga yang lebih murah untuk menjadikannya lebih berpatutan untuk lebih banyak orang.



Mi Mix Fold pada masa ini tidak tersedia di negara lain selain China, dan telefon bimbit layar lipat pengganti dijangka tersedia di lebih banyak negara.


Walaupun Oppo sebelumnya telah mempamerkan telefon bimbit berkonsep dengan layar yang dapat digulung, yakni Oppo X 2021. Mereka tidak pernah mengesahkan bahawa telefon bimbit itu kemudian akan dijual kepada umum, tetapi menurut DigiTimes, telefon bimbit tersebut akan mula dijual pada Q3 2021.


Seperti diketahui Oppo X 2021 dikembangkan dengan inovasi skrin jenis paparan OLED yang terus berubah di mana skrin ini boleh mempunyai dua ukuran. Saiz terkecil menyajikan skrin berukuran 6.7 inci. Skrin dengan ukuran ini sangat padat dan mudah dipegang dan dikendalikan dengan satu tangan.


Manakala ukuran skrin terbesar ialah 7.4 inci. Memberikan pengalaman tablet yang dapat memuat sejumlah besar konten untuk ditampilkan di layar yang lebih luas. Di samping itu, dimensi skrin seperti ini sangat memanjakan pengguna untuk mempersembahkan kandungan multimedia untuk bermain permainan dalam talian.

Oppo dan Xiaomi akan mengeluarkan telefon bimbit untuk melipat pesaing Galaxy Z Oppo dan Xiaomi akan mengeluarkan telefon bimbit untuk melipat pesaing Galaxy Z Reviewed by thecekodok on 3:42:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.