Permainan A Day Without Me Akan Hadir di PS5 dan Xbox Series X


 Pembangun permainan dari Indonesia, Gamecom Team Studio, siap untuk melancarkan permainan di PlayStation 5 dan Xbox Series X / S. Permainan bertajuk A Day Without Me dirancang untuk dilancarkan di konsol Next-Gen pada tahun 2021.

Setelah A Day Without Me berjaya di Steam, kini Gamecom Team Studio bersama-sama dengan penerbit permainan Rusia bersedia membawa permainan ke konsol Next-Gen. Menurut Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas Gamecom Team Studio, Nanda Gamecom, permainan ini akan dilancarkan antara Q3 atau Q4 2021.


"Ya (kanan), Sehari Tanpa Saya akan dirilis di PlayStation dan Xbox, baik itu model konsol lama atau Next-Gen," kata Nanda.



Malangnya, Nanda belum dapat memberikan maklumat terperinci untuk tarikh pelepasan. Ini kerana penerbit, iaitu ChiliDog Interactive, masih mahu merahsiakannya.


"Untuk bulan ini, saya tidak dapat memberitahu Anda, dari penerbit, jangan membocorkannya terlebih dahulu. Jadi anda hanya dapat memberikan tahun yang tepat, yaitu 2021," kata Nanda.


Nanda juga menyatakan harapannya bahawa A Day Without Me akan menjadi salah satu permainan Indonesia pertama yang akan dikeluarkan di konsol Next-Gen, iaitu PlayStation 5 dan Xbox Series S / X. Di samping itu, Gamecom Team Studio telah berkolaborasi bukan hanya dengan Day Without Me dan ChiliDog Interactive.


Mereka juga bekerjasama dengan ChiliDog Interactive untuk pembebasan permainan baru mereka Babol The Walking Box di konsol. Ini bukan kali pertama Gamecom Team Studio bekerjasama dengan penerbit permainan.


Sebelumnya, mereka berkolaborasi dengan penerbit permainan Polandia Silesia Games untuk merilis A Day Without Me di Nintendo Switch pada bulan Mac.


"Kerana sesuai dengan target pasar kita. Jadi untuk menutupi global, kita memerlukan penerbit yang memiliki pengalaman dan portfolio global," kata Nanda.

Previous Post Next Post

Contact Form