PUBG Mobile memasuki India sekali lagi tetapi menukar nama, jadi apa?

 


Setelah dilarang selama lebih dari enam bulan, PUBG Mobile bersiap untuk kembali ke India. Tetapi permainan battle royale ini akan membawa nama baru, iaitu Battlegrounds Mobile India.

Krafton, pemaju dari Korea Selatan sebagai pembangun PUBG Mobile, mengatakan bahawa pihaknya akan membuka pra-pendaftaran untuk Battlegrounds Mobile India dalam waktu terdekat sebelum dilancarkan, tetapi mereka tidak memberikan tarikh tertentu.


Versi rebrand PUBG Mobile ini dikembangkan khusus untuk Land of Bollywood. Malah skema warna pada logo baru mengikut warna bendera India.



"Krafton akan berkolaborasi dengan rakan kongsi untuk membangun ekosistem esports sambil membawa konten dalam permainan secara berkala, bermula dari serangkaian acara dalam permainan khusus India pada pelancaran, yang akan diumumkan kemudian," tulis Krafton dalam pernyataan resminya, seperti dikutip. oleh TechCrunch, Ahad (9/5/2021).


PUBG Mobile pertama kali dilarang di India pada September 2020, bersama dengan 200 aplikasi China yang lain, atas sebab ancaman keselamatan negara.


Sejak dilarang, Krafton telah mengambil banyak langkah untuk kembali ke India, termasuk memutuskan hubungan dengan Tencent, menjalin kerjasama awan dengan Microsoft, dan melabur USD 100 juta dalam ekosistem permainan mudah alih India.


Krafton mengatakan Battlegrounds Mobile India akan dilancarkan dengan beberapa peraturan baru untuk melindungi pemain bawah umur.


Pemain di bawah 18 tahun mesti mendaftarkan nombor telefon ibu bapa atau penjaga untuk bermain permainan. Di samping itu, tempoh bermain permainan adalah terhad kepada tiga jam sehari dan mereka hanya dibenarkan menghabiskan 7,000 Rupee atau IDR 1,4 juta sehari.


Battleground Mobile India juga akan mengutamakan privasi dan keselamatan data pengguna. Krafton mengatakan mereka akan bekerjasama dengan rakan kongsi untuk memastikan keselamatan dan perlindungan data pada setiap tahap.


"Ini akan memastikan hak privasi dihormati, dan semua pengumpulan dan penyimpanan data akan sepenuhnya mematuhi undang-undang dan peraturan yang berlaku di India dan untuk pemain di sini," jelas Krafton.


Sebelum dilarang di India, PUBG Mobile adalah permainan mudah alih yang paling popular di negara ini. Permainan battle royale ini mempunyai lebih daripada 50 juta pengguna aktif bulanan di India.


Walaupun dilarang, PUBG Mobile masih dimainkan oleh lebih daripada 10 juta orang di India bulan lalu. Sebilangan besar pemain ini menggunakan VPN dan alat lain untuk memintas blok kerajaan.

Previous Post Next Post

Contact Form