Twitter Mencuba Ciri Tip Jar, Dapat Menghantar Wang ke Akaun Kegemaran

 


Twitter mula menguji ciri Tip Jar di aplikasi Android dan iOS. Seperti namanya, fitur ini membolehkan pengguna Twitter untuk mengirim wang terus ke akaun kegemaran mereka.

Pada masa ini, ciri ini terhad kepada pengguna di seluruh dunia yang menggunakan Twitter dalam bahasa Inggeris. Semua pengguna Twitter boleh menghantar petua, tetapi hanya pencipta, wartawan, pakar dan akaun bukan keuntungan yang dapat mengaktifkan ciri ini dan menerima petua.


Untuk menghantar wang ke akaun kegemaran, buka profil mereka di aplikasi Twitter dan kemudian ketik ikon wang di sebelah nama pengguna mereka. Akaun yang telah memenuhi syarat dapat mengaktifkan fitur ini melalui Tetapan untuk mulai menerima tip, seperti yang dikutip dari The Verge, Minggu (9/5/2021).




tunjukkan cinta anda, tinggalkan petua


kini menguji Tip Jar, kaedah baru untuk memberi dan menerima wang di Twitter 💸


lebih banyak lagi tidak lama lagi ... pic.twitter.com/7vyCzlRIFc


- Twitter (Twitter) 6 Mei 2021


Pengguna Twitter di Android juga dapat memberikan petua ke akaun kegemaran mereka melalui fitur Spaces. Twitter sendiri telah melancarkan ciri seperti Clubhouse ini kepada semua pengguna yang sudah mempunyai lebih dari 600 pengikut.


Twitter bergantung pada perkhidmatan luaran untuk menangani transaksi ini, iaitu Bandcamp, Cash App, Patreon, PayPal dan Venmo. Syarikat dengan logo burung mengatakan bahawa mereka tidak mengambil komisen atas petua yang diberikan, jadi semua pengguna akan menerima sepenuhnya.


Walaupun masih dalam fasa pengujian, pengguna mula melihat banyak masalah yang harus ditangani oleh Twitter. Seperti yang dilaporkan oleh akaun @RachelTobac, penerima tip melalui PayPal kini dapat melihat alamat pemberian maklumat.


Dalam kemas kini terbarunya, Twitter mengakui masalahnya. Mereka mengatakan bahawa mereka akan mengemas kini amaran mereka dan mengetik Pusat Bantuan untuk menjelaskan bahawa aplikasi lain dapat berkongsi maklumat antara pemberi maklumat dan penerima berdasarkan syarat mereka.


Twitter berjanji akan memberikan perincian dan kemas kini terkini dalam masa terdekat. Mereka juga akan memperluas ketersediaan ciri ini kepada lebih banyak pengguna dan lebih banyak bahasa.

Previous Post Next Post

Contact Form