Intip spesifikasi Mi Pad 5, calon tablet kuat Xiaomi


Berita mengenai Xiaomi yang bekerja pada tablet unggulan telah mendapat perhatian sejak minggu lalu. Sekarang bahawa perangkat yang disebut Mi Pad 5 telah didaftarkan dengan badan sertifikasi di China, terungkap bahawa spesifikasi gahar.

Mi Pad 5 mempunyai dua bateri, masing-masing berukuran 4,260 mAh. Secara keseluruhan, bateri tablet ini mempunyai kapasiti 8,520 mAh.


Tablet ini akan membawa layar dengan nisbah 16:10, resolusi 2560 × 1600 pikse, memiliki kecepatan penyegaran 120 Hz dan kecepatan pengambilan sampel 240Hz. Mi Pad 5 dikatakan menyokong stylus dengan sokongan hingga 4,096 tahap kepekaan tekanan.


Sebagai peranti unggulan, chipset yang dipasang adalah kelas atas. Syarikat yang dibuat oleh Lei Jun adalah pasangan Snapdragon 870.


Dengan persediaan di atas, Mi Pad 5 akan menjadi pesaing serius untuk iPad. Lebih menarik lagi, harga yang ditetapkan oleh Xiaomi kemungkinan masih berpatutan untuk dompet.


Menurut perkiraan harga Mi Pad 5 dalam kisaran 3.000 yuan . Berminat? Anda harus sedikit sabar menunggu kehadiran tablet ini.


Kerana Xiaomi tidak akan melepaskan Mi Pad 5 dalam waktu terdekat. Pengarah Produk Redmi Wang Teng Thomas sebagai jawapan kepada orang-orang di Weibo mengatakan bahawa tablet barunya tidak akan dilancarkan bulan ini. Syarikat itu merancang untuk melancarkannya pada separuh kedua 2021, mungkin pada bulan Julai atau sesudahnya.


Dikatakan bahawa pada masa yang sama Xiaomi akan mengeluarkan versi yang lebih hebat lagi, yang disebut Mi Pad 5 Pro. Spesifikasi belum diketahui, tetapi merujuk pada nama yang mungkin bahawa peranti ini akan menjadi pesaing iPad Pro. Kami hanya akan menunggu kehadirannya.

Previous Post Next Post

Contact Form