Resident Evil: Penjualan Desa Mencapai 3 Juta Salinan dalam 4 Hari

 


Resident Evil: Village boleh dikatakan siri terbaik dalam francais Resident Evil. Hanya dalam 4 hari, permainan seram survival ini telah terjual lebih dari 3 juta salinan.

Sudah satu minggu sejak pelancarannya, Resident Evil: Village telah membuat banyak prestasi luar biasa. Sebelum ini, permainan ini berjaya meraih 106.631 pengguna aktif yang bermain serentak hanya dalam dua hari sejak ia dilancarkan.


Kemudian Resident Evil: Village menduduki tempat teratas di halaman Penjual Atas Steam pada minggu ke-18, tepat pada 2 - 9 Mei. Kemudian Resident Evil: Village telah menjual lebih dari 3 juta salinan hanya dalam 4 hari.


Seperti yang dinyatakan oleh Capcom dalam siaran akhbar di laman web rasmi mereka. Ini adalah salah satu yang paling laris dalam francais permainan Resident Evil.


Jika dibandingkan dengan tajuk lain, jumlah penjualan yang telah diperoleh oleh Resident Evil: Village sangat luar biasa. Mari kita ambil contoh seperti Resident Evil 3 yang hanya terjual 2 juta salinan dalam 5 hari.


Tidak pasti berapa banyak pendapatan yang anda dapat dari siri terbaru ini. Namun, beberapa sumber menganggap, jika setiap salinannya dijual dengan harga USD 60 (sekitar 856 ribu rupiah), itu berarti Resident Evil: Village telah menghasilkan USD 180 juta (sekitar 2,5 triliun rupiah).


Angka penjualan yang disumbangkan oleh Resident Evil: Bantuan desa Resident Evil tetap menjadi salah satu francais Capcom yang paling menguntungkan. Apabila dikumpulkan dari siri pertama, Resident Evil telah terjual lebih dari 100 juta salinan.


Bagi anda yang ingin tahu permainan yang ditawarkan siri terbaru ini, Resident Evil: Village kini boleh didapati di PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X / S, Steam dan Stadia.

Previous Post Next Post

Contact Form