Nasib Dogecoin: Ia bergantung pada Pom Pom Elon Musk

 


Dogecoin telah menjadi salah satu cryptos yang disasarkan sejak Elon Musk telah menyokongnya gigi dan kuku. Semua orang nampaknya bergantung pada Musk, sama ada harga Dogecoin boleh naik atau turun. Semuanya bergantung pada tweet.

Baru-baru ini, Musk menulis tweet pada Khamis lalu bahawa dia bekerjasama dengan pembangun Dogecoin untuk meningkatkan kecekapan transaksi. Harga Dogecoin secara automatik melonjak setinggi USD 0.56 pada hari Jumaat pagi, menurut data Coin Metrics. Ia masih turun sekitar 20% dari paras tertinggi hampir USD 0.67 seminggu yang lalu.


Bekerja dengan Doge devs untuk meningkatkan kecekapan transaksi sistem. Berpotensi menjanjikan.


- Elon Musk (elonmusk) 13 Mei 2021




Berita ini didedahkan setelah dia berkeras menolak Bitcoin sebagai pembayaran untuk produk Tesla-nya. Ini menyebabkan penjualan cryptocurrency yang kejam, termasuk Dogecoin. Dogecoin telah menurun dengan ketara selepas penampilan Musk pada Saturday Night Live, di mana dia menggelarkan koin digital sebagai 'kegilaan'.


Harus diingat, kenaikan awal harga Dogecoin - setelah berhenti selama sekian lama - juga disebabkan oleh tweet dari CEO The Boring Company.

Adakah anda mahu Tesla menerima Doge?


- Elon Musk (elonmusk) 11 Mei 2021


SpaceX melancarkan satelit Doge-1 ke bulan tahun depan


- Misi dibayar di Doge

- crypto pertama di angkasa

- meme pertama di angkasa


Ke mooooonnn !! https: //t.co/xXfjGZVeUW


- Elon Musk (elonmusk) 9 Mei 2021


Sementara itu, platform pertukaran crypto Coinbase mengatakan pada hari Khamis bahawa ia akan menawarkan sokongan Dogecoin dalam enam hingga lapan minggu akan datang. Pedagang kripto telah masuk ke aplikasi pelaburan Robinhood tanpa kos untuk memperdagangkan koin meme anjing Shiba Inu. Dengan langkah sokongan Coinbase, ini dapat menyebabkan lebih banyak aktiviti perdagangan.


Walaupun begitu, Dogecoin tidak dipandang serius oleh penyokong setia Bitcoin. Pada tahun 2013, Dogecoin muncul sebagai lelucon, yang diilhami oleh meme 'Doge', tetapi sejak itu komuniti dalam taliannya telah berkembang. Dogecoin kini merupakan crypto keempat terbesar berdasarkan nilai pasaran di CoinMarketCap, bernilai lebih dari USD 68 bilion.


Pakar kewangan memberi amaran bahawa Dogecoin adalah aset yang sangat spekulatif. Ini telah mencetuskan kebimbangan mengenai potensi gelembung di pasaran kripto - walaupun beberapa ahli ekonomi mengatakan semua cryptocurrency berada dalam gelembung.


Masalahnya, berapa lama Dogecoin bergantung pada Elon Musk? Berapa lama CEO Tesla dan SpaceX akan menyokong Dogecoin ke bulan?

Previous Post Next Post

Contact Form