Seronok, GTA V Akan Datang ke PS5 dan Xbox Series X


 Menjadi salah satu permainan terlaris sepanjang masa, Grand Theft Auto V dan spin-off dalam taliannya akan dilancarkan ke PS5 dan Xbox Series X. Permainan ini dijangka akan tiba pada 11 November 2021.

Pada tahun lalu, Sony mengadakan acara pendedahan PlayStation 5 di samping pengumuman Grand Theft Auto V yang akan dikeluarkan di konsol. Sekurang-kurangnya mereka mendedahkan bahawa GTA V akan mengunjungi konsol Next-Gen pada separuh kedua tahun 2021.


Dikutip melalui Tweak Town, Rabu (26/5/2021), Grand Theft Auto V akan menjadi permainan pertama yang mencapai tiga konsol Next-Gen, iaitu PS5 dan Xbox Series X / S. Rockstar mengumumkan bahawa GTA V sendiri dirancang untuk dilancarkan pada 11. November 2021.


Pendapatan yang diambil Take Two Interactive dari permainan ini sangat besar. GTA V telah terjual 145 juta salinan pada Februari 2021.


Angka ini mewakili 43 peratus daripada jumlah penjualan francais Grand Theft Auto. Sebab penjualan GTA V begitu besar adalah bahawa ia pernah tersedia di beberapa platform, terutama PS4, yang telah mencapai 116.4 juta penghantaran di seluruh dunia.


Masih belum diketahui secara terperinci apa yang akan ditawarkan oleh GTA V pada konsol Next-Gen. Tetapi Rockstar telah memberi jaminan bahawa mereka akan membawanya dengan pelbagai peningkatan.


Sony juga mengatakan bahawa versi dalam talian akan percuma untuk semua pemilik PS5 selama tiga bulan bekalan. GTA V pertama kali diluncurkan di PS3 dan Xbox 360 pada tahun 2013. Kemudian tidak lama lagi permainan ini dapat memukul PlayStation 4 dan Xbox One.


GTA V adalah permainan paling laris sepanjang masa di belakang Minecraft. Malah mod permainan dalam talian terus menjadi penghasil wang besar bagi Rockstar dan syarikat induknya, Take Two Interactive.

Previous Post Next Post

Contact Form