Seronok! WhatsApp Menjadikan Ciri Mendengarkan Mesej Suara Sebelum Dihantar

 


WhatsApp nampaknya sedang menyiapkan banyak ciri baru untuk mel suara. Kali ini mereka mengembangkan fitur yang memungkinkan pengguna meninjau atau mendengarkan kembali mel suara.

Seperti namanya, ketika fitur ini tersedia pengguna dapat mendengarkan kembali pesan suara yang direkam sebelum mengirim. Fungsi ini masih dikembangkan oleh WhatsApp sehingga belum tersedia untuk penguji beta, apalagi orang ramai.


Pada masa ini pengguna WhatsApp sebenarnya dapat mendengar semula pesan suara mereka sebelum menghantarnya, tetapi kaedahnya agak rumit. Sebagai contoh, pengguna harus membuka aplikasi lain semasa merakam pesanan suara di WhatsApp.



Dari video demonstrasi pendek yang dimuat oleh WABetaInfo, WhatsApp akan menambahkan butang Ulasan yang dapat ditekan untuk mendengarkan kembali pesan suara yang dirakam, seperti dikutip dari 9to5Mac, Isnin (3/5/2021).


Setelah menekan butang Tinjau, pengguna dapat mendengarkan mel suara dan memutuskan untuk menghapus atau segera mengirim pesan. Anda dapat melihat cara kerjanya dalam video berikut.


Ciri tinjauan mesej audio masih dalam pengembangan, dan WhatsApp merancang untuk melepaskannya dalam kemas kini untuk Android dan iOS di masa depan. Masih belum diketahui kapan ciri ini akan dilancarkan untuk semua pengguna WhatsApp.


Ini bukan satu-satunya ciri untuk mesej suara yang dikembangkan oleh WhatsApp. Sejak beberapa bulan yang lalu, aplikasi pemesejan milik Facebook ini sedang menguji fitur untuk mengubah kelajuan pesanan suara ketika dimainkan.

Seronok! WhatsApp Menjadikan Ciri Mendengarkan Mesej Suara Sebelum Dihantar Seronok! WhatsApp Menjadikan Ciri Mendengarkan Mesej Suara Sebelum Dihantar Reviewed by thecekodok on 3:51:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.