Tips Push Rank di Garena Call of Duty: Mobile

 


Garena Call of Duty: Mobile memberikan petua supaya pemain dapat meningkatkan kedudukan dengan mudah. Peringkat Seri juga menawarkan pelbagai hadiah menarik.

Push Rank adalah salah satu istilah yang diketahui oleh semua pemain permainan mudah alih. Seperti permainan mudah alih lain, di Garena Call of Duty: Push push mobile juga merupakan aktiviti yang digemari oleh semua pemain.


Dalam Garena Call of Duty: Mobile, Siri Peringkat berubah dan menawarkan pelbagai hadiah menarik. Bermula dari senjata epik hingga watak epik yang dapat diperoleh oleh semua pemain ketika mereka mencapai peringkat tertentu.


Mod berperingkat juga terbahagi kepada 2, iaitu untuk Multiplayer dan Battle Royale. Ingin segera naik pangkat ke legenda? Lihat petua berikut.


Tips Push Rank dalam Mod Multiplayer

  1. Pilih mod kegemaran anda. Sekiranya anda seorang pemain dengan kesedaran peta tinggi, ada baiknya memilih mod Dominasi & Hardpoint. Sekiranya anda seorang pemain dengan kemahiran mikro yang tinggi, anda harus memilih mod Bomb Mission. Sementara itu, jika anda seorang pemain kasual dan suka permainan pantas, mainkan TDM.
  2. Pastikan skor skor anda disiapkan untuk mod ini. Pencetusan skor kecil ketika bermain dalam mod Bomb Mission (Shock RC, UAV dan Hunter Killer Drone), Scorestreak mematikan ketika bermain Domination (VTOL / Goliath / Cluster Strike / Predator Missile / EMP System)
  3. Pastikan muat turun anda sesuai dengan komposisi pasukan. Jangan gunakan sniper jika pasukan anda sudah mempunyai 1 atau lebih pengguna sniper.
  4. Bergembiralah dengan rakan anda yang mempunyai kemampuan dan pangkat yang sama. Sekiranya pangkat anda terlalu tinggi, sukar untuk anda bertanding. jika terlalu rendah, rakan anda akan sukar menyumbang kemenangan.

Tips Pank Rank dalam Battle Royale Mode

  1. Pilih mod TPP dan FPP mengikut perspektif kegemaran anda. Sekiranya anda seorang pemain MP, mungkin mod FPP lebih sesuai untuk anda.
  2. Pilih kelas mengikut gaya permainan anda. Sekiranya anda seorang yang lebih pasif dan mengambil kesempatan daripada situasi ini, anda harus menggunakan kelas Trap Master atau Smoke Bomber. Sementara itu, jika anda seorang pemain yang agresif, Mimin mencadangkan untuk menggunakan kelas Ninja atau Mekanik.
  3. Sentiasa perhatikan Safezone, pastikan anda berpusing ketika safezone muncul dan selalu mengambil High Ground. Dengan cara itu anda akan mendapat visi yang lebih luas dan meningkatkan keuntungan anda.
  4. Simpan barang penting dalam beg anda seperti Adrenalin Shot, Smoke Grenade, Nova Gas, Armor Plate.
  5. Elakkan bertengkar di tengah zon terbuka. Kerana kemungkinan besar anda akan diganggu oleh pemain lain atau dipukul oleh pihak ketiga.

Adakah anda ingin mengetahui semua keseronokan di Garena Call of Duty: Mobile? Tunggu maklumat lebih lanjut hanya di Instagram dan Facebook rasmi Garena Call of Duty: Mobile .

Previous Post Next Post

Contact Form