Pelakon Filem Rusia Cantik yang Dipilih di Filem Stesen Angkasa Antarabangsa

 


Agensi angkasa Rusia, Roscosmos akhirnya memilih seorang pelakon untuk menembak filem di angkasa lepas. Pelakon itu telah menjalani pemeriksaan perubatan untuk diterbangkan ke Stesen Angkasa Antarabangsa (ISS) pada bulan Oktober.

Projek filem ini diumumkan tahun lalu oleh Roscosmos, yang bekerjasama dengan stesen televisyen Channel One dan studio filem Yellow, Black and White. Projek ini membuka pertandingan pada November 2020 untuk mencari pelakon yang berminat untuk membintangi filem ini.


Selepas proses pemilihan, pelakon Yulia Peresild terpilih untuk menyertai projek ini. Dia akan terbang ke ISS bersama pengarah Klim Shipenko untuk menembak filem berjudul 'Challenge', yang akan ditembak sebahagiannya di angkasa.



Pelakon Alena Mordovina dan sinematografer Alexey Dudin juga dipilih sebagai kru simpanan. Peresild dan Shipenko (atau Mordovina dan Dudin) akan terbang ke ISS dengan roket Soyuz dengan angkasawan dari Roscosmos.


Sama seperti angkasawan dan angkasawan pada umumnya, kru filem ini akan menjalani latihan untuk penerbangan angkasa lepas. Mereka akan memulakan latihan di kemudahan Star City di Roscosmos pada 1 Jun.


Proses latihan ini juga akan direkodkan oleh Channel One dan akan merangkumi latihan seperti ujian sentrifugal, ujian getaran berdiri, penerbangan graviti sifar, dan latihan terjun payung.


Krew filem dijadualkan terbang ke ISS pada 5 Oktober 2021. Menariknya, pada bulan yang sama pelakon Tom Cruise dan sutradara Doug Liman juga dijadualkan untuk memfilmkan sebuah filem angkasa di lokasi yang sama.


Jadual tepat untuk penerbangan Cruise dan Liman ke ISS belum diketahui. Tetapi jika anda melihat tarikh keberangkatan kru Rusia pada awal bulan, nampaknya mereka benar-benar berniat untuk mengalahkan pasukan Hollywood.


Penerbangan krew filem Challenge akan menjadi satu daripada dua pelancaran Soyuz tahun ini untuk membawa penumpang bukan kosmonot ke angkasa lepas. Pada bulan Disember 2021, jutawan Jepun Yusaku Maezawa akan terbang ke ISS menggunakan roket ini dan tinggal di sana selama dua minggu.


Maezawa akan ditemani oleh Yozo Hirano, yang akan merakam perjalanannya di orbit, dan kosmonot Alexander Misurkin. Krew akan memulakan latihan untuk misi ini pada bulan Jun.

Previous Post Next Post

Contact Form