Wanita Cina ini disebut sebagai penyebab perceraian Bill Gates

 


Seorang penterjemah dari China disebut sebagai penyebab putus perkahwinan Bill Gates dan Melinda Gates. Tetapi dia menafikan menjadi orang ketiga sehingga Bill Gates menceraikan isterinya yang telah dia nikahi selama 27 tahun.

Berita mengenai perceraian tersebut mencetuskan desas-desus mengenai alasan perpisahan mereka. Salah satunya ialah Zhe 'Shelly' Wang, penterjemah Yayasan Bill & Melinda Gates, menjadi orang ketiga. Wang dipercayai mempunyai lebih dari sekadar hubungan profesional dengan Bill Gates dan Melinda Gates.


Tetapi dalam catatan di platform media sosial China, Weibo, Wang menolak spekulasi seperti yang ditulis oleh Daily Mail, Sabtu (8/5/2021).



"Pada mulanya saya fikir (khabar angin) akan mereda dengan sendirinya kerana sumber yang tidak berasas, tetapi saya tidak menyangka akan menjadi lebih gila," tulisnya dalam bahasa Mandarin.


"Terima kasih atas perhatian anda selama 24 jam terakhir melalui pesan peribadi, dan rakan-rakan yang membantu saya menghilangkan khabar angin," tambah Wang.


Rakan Wang, Li Donglei, juga menafikan khabar angin itu dalam catatan blognya. Pada pendapatnya, mustahil Wang Zhe melakukan perkara seperti itu.


"Selama bertahun-tahun, Wang Zhe bekerja sebagai penterjemah untuk Yayasan Gates dalam pelbagai projek, tetapi dia bukan penterjemah sepenuh masa untuk Gates," mempertahankan teman itu.


"Saya rasa ada orang yang membuat gosip mengenai 'Gates terpesona oleh kecantikan wanita Cina' hanya kerana mereka melihat foto karya terjemahan Wang Zhe di Yayasan Gates dan melihat bahawa dia juga wanita lajang yang cantik dari China," dia menyimpulkan .

Previous Post Next Post

Contact Form