4 Pasukan Mobil eLegenda Dikesahkan untuk Layak ke Playoff MSC 2021

 


Satu demi satu, siri pertandingan MSC 2021 telah diadakan. Kini acara Mobile Legends yang berprestij telah memasuki peringkat kumpulan pada hari ketiga.

Daripada keseluruhan 12 pasukan yang bertanding, empat pasukan esports Mobile Legends telah disahkan untuk layak ke peringkat atas playoff. Mereka adalah pemimpin setiap kumpulan.


Terdapat RSG MY yang merupakan pemimpin teratas dalam Kumpulan A setelah berjaya merangkul dua mata kemenangan dengan mengalahkan RSG SG dan IDONOTSLEEP. Kemudian dari Kumpulan B muncul kebanggaan Indonesia, Evos Legends, yang juga berjaya membawa dua mata kemenangan.



Evos Legends berjaya mengalahkan pasukan esports Mobile Legends dari Malaysia, Todak. Kemudian menggulingkan pasukan dari Vietnam, iaitu Cyber ​​Exe dengan skor seri 2-0 tanpa balasan.


Dari Kumpulan C, Blacklist International adalah pasukan yang telah disahkan untuk layak ke braket atas playoff. Mereka juga membawa dua mata kemenangan setelah mengalahkan dua pesaing mereka dalam Kumpulan C.


Kekejaman dan kejeniusan dalam permainan, mereka membuktikan dengan skor 2-0 tanpa balasan untuk dua pasukan yang mereka kalahkan, iaitu Bigetron Alpha dan Impunity KH. Terakhir, ada Latihan, yang keduanya berasal dari Filipina, seperti Blacklist International.


Mereka berjaya menumbangkan kerja sama pasukan Evos SG dan Nightmare Esports dengan skor 2-0 tanpa balasan. Perlawanan Playoff sendiri akan bermula pada 11 Jun 2021 dari jam 12.00 WIB sehingga selesai.


Mereka akan berjuang untuk menjadi pasukan esports Mobile Legends terbaik dan bersaing dengan hadiah total USD 150,000 . Sedikit maklumat, selain Evos Legends, ada pasukan lain dari Indonesia yang telah layak ke Playoff. Perjuangan mereka luar biasa, walaupun mereka kalah dua kali berturut-turut dari lawan mereka.


Bigetron Alpha berjaya mendapat slot di playoff walaupun terpaksa bermula dari bracket bawah. Sekiranya dalam pusingan ini, mereka kalah, sudah pasti mereka tersingkir dan tidak dapat meneruskan perlawanan.

Previous Post Next Post

Contact Form