IPhone 6S 6 Tahun Masih Mendapat iOS 15, Tetapi ...

 


Ia diramalkan bahawa iPhone 6S dan iPhone 6S Plus akan mendapat iOS 15. Walaupun telefon ini sudah berusia enam tahun.

Enam tahun adalah jangka hayat yang sangat lama untuk peranti telefon pintar. Kerana ia menjadikan iPhone 6S dan 6S Plus sebagai telefon dengan sokongan kemas kini terpanjang sehingga kini.


Jangan membandingkannya dengan peranti Android. Walaupun Samsung membuat langkah baru dengan memberikan kemas kini keselamatan hingga empat tahun untuk sejumlah telefon bimbit, rata-rata vendor telefon pintar Android memberikan sokongan selama 2-3 tahun.


Kembali ke iPhone 6S dan 6S Plus, walaupun kedua-dua telefon ini mendapat iOS 15, ada masalah, iaitu tidak semua ciri baru dapat diambil sampelnya. Kerana ciri ini tidak dapat dijalankan dengan cip Apple A9.


Ciri iOS 15 yang tidak berjalan pada iPhone 6S dan 6S Plus termasuk Teks Langsung, yang berfungsi seperti Google Lens. mod potret dalam FaceTime, dan arah berjalan yang mendalam di Peta. Semua ciri ini memerlukan cip A12 Bionic minimum yang memberi kuasa kepada iPhone XS dan XR.


Walaupun begitu, pemilik iPhone 6S dan 6S Plus masih dapat merasakan ciri baru iOS 15 yang lain, seperti Ringkasan Pemberitahuan dan Fokus. Mereka juga dapat berkongsi video dan muzik di FaceTime, dan yang paling penting adalah ciri privasi dan keselamatan.


Sedikit kilas balik, Apple melancarkan iPhone 6S dan 6S Plus pada bulan September 2015. Kedua-dua telefon ini mempunyai penampilan yang serupa dengan pendahulunya.


iPhone 6S mempunyai skrin 4,7 inci dengan resolusi 1,334 x 750 piksel. Walaupun iPhone 6S Plus lebih luas, ukuran layarnya 5.5 inci dengan resolusi 1920 x 1080 piksel.


Apple memanfaatkan dua telefon ini dengan cip A9 yang digabungkan dengan 2 GB RAM. Terdapat empat pilihan memori dalaman yang disediakan, iaitu 16 GB, 32 GB, 64 GB dan 128 GB.


Kedua-dua iPhone 6S dan 6S Plus dilengkapi dengan kamera 12 MP dengan bukaan f / 2.2. Sementara di bahagian depan terdapat kamera selfie 5 MP.


Kedua-dua telefon masih membawa butang Utama yang disepadukan dengan sensor cap jari. Tidak seperti iPhone hari ini, Apple masih mempunyai port bicu audio 3.5mm di bahagian bawah.


iPhone 6S dan 6S Plus hadir dalam empat warna, iaitu Space Grey, Silver, Gold dan Rose Gold yang kemudian mencipta trend warna baru di pasaran.

Previous Post Next Post

Contact Form