70Mai Melancarkan Dashcam Baru IDR 1 Juta, Inilah Keistimewaannya

 


70Mai mengeluarkan kamera dashboard barunya (dashcam) di pasaran, iaitu 70Mai Car Dash Camera Pro Plus . Ini adalah ciri utamanya.

Sensor kamera yang digunakan adalah Sony IMX 355, yang berjanji akan dapat merakam perincian yang sangat baik. Resolusi video maksimum yang dapat dirakam ialah 2592 x 1994 piksel pada 30fps.


Dashcam ini mempunyai liputan lensa lebar, mencapai 140 darjah, yang membolehkan pemandu merakam kedua-dua lorong jalan. Di samping itu, terdapat juga ciri GPS yang terus mencatat koordinat dan kelajuan kereta.


Dengan data GPS ini, dashcam juga dapat melengkapkan urutan video yang dirakam. Pelbagai sensor di dalamnya juga dapat mengenali pelbagai situasi kecemasan yang berpotensi, seperti pecutan, pengereman, hingga kejutan.


Dashcam ini juga dapat membantu pemandu mengelakkan kesilapan dan mencegah kemalangan. Peranti ini mempunyai sistem peringatan perlanggaran, yang memberi peringatan kepada pemandu jika dia sangat dekat dengan kenderaan di depan, dan juga memberi peringatan kepada pemandu jika dia keluar dari jalan yang dimaksudkan.


Penunggang juga dapat melihat rakaman langsung pada peranti menggunakan skrin LCD 2 inci. Tontonan video juga tersedia melalui aplikasi 70Mai yang dapat dipasang di telefon bimbit pengguna.



Peranti ini mempunyai kualiti yang luar biasa dengan gambar terperinci yang cemerlang bahkan pada waktu malam. 70Mai Car Dash Camera Pro juga dilengkapi dengan fungsi Defog yang membantu pemandu mendapatkan gambar yang jelas dalam pelbagai keadaan cuaca, sama ada kabut atau salji, dan penglihatan supernight meminimumkan kebisingan yang gelap


70Mai Dash Camera Pro Plus dilengkapi dengan bateri 5000 mAh dan slot memori dengan kapasiti maksimum 128GB. Peranti yang dijual secara dalam talian di berbagai e-commerce

Previous Post Next Post

Contact Form