Aruba Mempunyai Penyelesaian WiFi Kelas 6E Enterprise


 Aruba, anak syarikat Hewlett Packard Enterprise, mengeluarkan penyelesaian WiFi 6E kelas perusahaan pertamanya, iaitu titik akses kampus Seri 630 (AP), salah satunya adalah AP-635.

Penyelesaian Aruba Wi-Fi 6E yang baru adalah sebahagian daripada Aruba ESP (Edge Services Platform), platform asli cloud bertenaga AI pertama di industri, yang direka untuk menyatukan, mengotomatisasi, dan mengamankan Edge. Aruba ESP dapat meramalkan dan menyelesaikan masalah di pinggir rangkaian sebelum ia berlaku.


Platform ini dibina berdasarkan asas AIOps, keselamatan rangkaian Zero trust, dan direka untuk infrastruktur kampus hingga pejabat cawangan yang bersatu.



Ini adalah platform all-in-one yang dikuasakan automasi dengan kemampuan untuk terus menganalisis data di seluruh domain, mengesan SLA, mengenal pasti anomali, dan mengoptimumkan sendiri, memantau secara berterusan dan mengamankan peranti yang tidak diketahui di rangkaian.


Dengan penyelesaian Wi-Fi 6E Aruba yang baru, perusahaan dapat memanfaatkan peningkatan kapasiti, saluran yang lebih luas pada 6 GHz, dan mengurangkan gangguan isyarat secara signifikan dengan throughput agregat maksimum 3.9 Gbps untuk menyokong lebar jalur tinggi, perkhidmatan dan aplikasi memerlukan latensi rendah seperti video definisi tinggi, komunikasi terpadu generasi terkini, realiti augmented / realiti maya (AR / VR), IoT, dan awan.


Di samping itu, kemampuan penapisan ultra tri-band baru meminimumkan gangguan antara jalur frekuensi 5 GHz dan 6 GHz. Tujuannya adalah untuk memaksimumkan penggunaan spektrum.


Ciri-ciri Utama Aruba630 Series Access Point


Liputan tri-band komprehensif yang meliputi 2.4 GHz, 5 GHz, dan 6 GHz dengan kadar data agregat maksimum 3.9 Gbps dan penapisan ultra-tri-band untuk meminimumkan gangguan.

Hingga tujuh saluran 160 MHz pada 6 GHz untuk lebih menyokong aplikasi latensi rendah, lebar jalur tinggi seperti video definisi tinggi dan AR / VR

Beroperasi dengan kuasa PoE standard IEEE 802.3at, menghilangkan keperluan untuk mengganti bekalan kuasa yang ada.

Keselamatan lanjutan dengan WPA3 dan Enhanced Open untuk melindungi kata laluan dan data dengan lebih baik.

Failover fleksibel dengan dua port HPE Smart Rate Ethernet untuk 1-2,5 Gbps, menawarkan failover bebas hit dari satu port ke port yang lain, baik untuk data maupun kuasa.

Sangat menjamin prestasi aplikasi untuk penggunaan lebar jalur yang tinggi dan peka terhadap latensi dengan memperuntukkan dan menyesuaikan sumber radio secara dinamik.

Mod operasi awan, dengan atau tanpa pengawal, untuk menangani penyebaran di kampus, pejabat cawangan, dan lokasi terpencil.

"Aruba mempunyai pengalaman kepemimpinan selama dua dekad dalam inovasi Wi-Fi, yang disokong oleh komitmen yang teguh untuk menyediakan hubungan yang boleh dipercayai, pantas, berkapasiti tinggi dan selamat untuk kesambungan yang mereka perlukan untuk mencapai dan melebihi matlamat organisasi mereka," kata Chuck Lukaszewski, naib presiden dan ketua pegawai teknologi wayarles Aruba.

"Sejak 2016, kami telah memimpin usaha advokasi untuk membuka jalur frekuensi 6 GHz di seluruh dunia. Oleh itu, kami sangat bangga menjadi vendor pertama yang membawa penyelesaian Wi-Fi 6E kelas perusahaan ke pasaran agar pelanggan kami dapat memanfaatkan peningkatan kapasiti besar-besaran ini disebabkan oleh frekuensi 6 GHz, "tambahnya.


Sebagai inovasi terbaru dalam teknologi Wi-Fi, Wi-Fi 6E adalah peranti Wi-Fi yang beroperasi di jalur frekuensi 6 GHz, yang dibuka oleh Suruhanjaya Komunikasi Persekutuan (FCC) pada April 2020 untuk penggunaan tanpa izin di Amerika Syarikat. Wi-Fi 6E adalah pengembangan kapasiti Wi-Fi terbesar dalam dua dekad terakhir.


Membuka jalur frekuensi 6 GHz akan melipatgandakan jalur spektrum RF (frekuensi radio) yang tersedia untuk Wi-Fi. Ini menghalang ketumpatan gelombang udara, membuat saluran gelombang yang lebih luas, dan kelajuan penyambungan yang lebih tinggi, dan memungkinkan inovasi di pelbagai industri.


Sejak FCC memutuskan untuk membuka jalur frekuensi 6 GHz, 39 negara (dengan populasi setara dengan 1.3 bilion orang) berikutan AS telah membuka jalur frekuensi bebas lesen 6 GHz untuk Wi-Fi 6E.

Aruba Mempunyai Penyelesaian WiFi Kelas 6E Enterprise Aruba Mempunyai Penyelesaian WiFi Kelas 6E Enterprise Reviewed by thecekodok on 4:11:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.