Penerapan Teknologi Baru oleh Syarikat Runcit yang Dipercepat

 


Dalam laporan Global Shopper Study, Zebra menganalisis tingkah laku pembeli, jurujual, dan eksekutif runcit dan memerhatikan trend runcit dan teknologi yang mempengaruhi tingkah laku pembeli dalam membuat pembelian di dalam kedai dan dalam talian.

Kajian tahunan Zebra mendapati bahawa pembeli mengharapkan pengalaman yang lancar baik ketika berbelanja di kedai dan ketika membeli-belah dalam talian. Pembeli juga semakin banyak membuat pesanan secara dalam talian kerana ketersediaan produk yang diinginkan, mengakibatkan lonjakan pesanan e-dagang.


Para eksekutif dalam industri runcit dan jurujual telah melihat lonjakan dramatik dalam keperluan kemudahan dan kecekapan setelah wabak tersebut meningkatkan penggunaan pembeli dan minat untuk pesanan pesanan mudah alih dan penyelesaian pembayaran pintar.



Pemesanan mudah alih - dari telefon pintar dan tablet - telah berkembang pesat dan memainkan peranan penting dalam menjauhkan sosial dan mengikuti garis panduan protokol kesihatan tempatan.


Sebanyak 72% pembeli telah memesan telefon bimbit dan 82% dari mereka kemungkinan akan terus menggunakannya. Millennials (88%) dan Gen X (79%) adalah pengguna utama pesanan mudah alih, tetapi hampir separuh daripada Boomers (47%) juga menggunakannya, dan 74% dari mereka kemungkinan akan terus menggunakannya pada masa akan datang.


64% pembeli percaya bahawa lebih banyak peruncit harus menawarkan pesanan mudah alih, sementara kebanyakan eksekutif runcit (90%) dan jurujual (83%) bersetuju bahawa pesanan mudah alih akan memenuhi harapan pengguna.


Pemeriksaan pintar memberikan pengalaman yang lebih baik

Hampir separuh (47%) pembeli yang disurvei telah berinteraksi dengan fitur self-checkout dan lebih dari enam dari sepuluh (63%) pembeli bersetuju bahawa penyelesaian self-checkout akan meningkatkan pengalaman pelanggan.


Pada tahun lalu, 73% Millennials, 66% Gen X, dan 50% Boomers juga telah menyedari peningkatan pengalaman pelanggan melalui penyelesaian self-checkout.


Sementara itu, 86% eksekutif runcit dan 71% jurujual bersetuju bahawa pembayaran sendiri meningkatkan pengalaman pelanggan mereka. Hampir sembilan dari sepuluh eksekutif runcit dan lebih daripada tujuh dari sepuluh jurujual percaya bahawa dengan pembayaran sendiri pekerja dapat bekerja mengikut keutamaan dan melayani pelanggan dengan lebih baik, sambil tetap mematuhi protokol kesihatan.


"Hasil kami menunjukkan bahawa masalah seperti kehabisan stok, kekurangan variasi produk, kos tinggi dan panjang penghantaran dan pengembalian barang dalam talian telah menyebabkan penurunan kepuasan pembeli yang ketara ketika mereka berbelanja di kedai fizikal dan berbelanja secara dalam talian pada tahun 2020., "kata Tracy Yeo,  Zebra Technologies Asia Pasifik.


"Eksekutif runcit telah menyedari bahawa kejayaan mereka akan bergantung pada peningkatan pengalaman pembeli. Untuk memberikan pengalaman omnichannel yang lebih lancar dan memuaskan, eksekutif runcit mesti melabur dalam analisis, pesanan mudah alih, pembayaran pintar, dan penyelesaian teknologi runcit lain, seperti produk Zebra's TC21, MC22, TC52 atau ET51 dapat meningkatkan kecekapan dan ketepatan, "tambahnya.


Kajian Pembeli Global tahunan ke-13 Zebra merangkumi kira-kira 4.175 pembeli, 577 jurujual, dan 412 eksekutif runcit dari Amerika Utara, Amerika Latin, Asia Pasifik, Eropah dan Timur Tengah yang diwawancara pada bulan Ogos - September 2020 oleh Azure Knowledge Corporation.

Penerapan Teknologi Baru oleh Syarikat Runcit yang Dipercepat Penerapan Teknologi Baru oleh Syarikat Runcit yang Dipercepat Reviewed by thecekodok on 4:14:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.