Bekerja Dengan Lebih Berkesan dan Produktif Di Mana sahaja, Bagaimana?

 


Menyiapkan kerja dengan cepat dan tepat waktu adalah keinginan semua orang. Ini kerana ia akan meningkatkan produktiviti anda dan membolehkan anda melakukan aktiviti lain dengan lebih bebas.

Antrean penumpukan tugas memerlukan strategi dan pengurusan masa yang tepat sehingga anda dapat menyelesaikannya tepat pada waktunya. Ramai orang akhirnya terbiasa melakukan multitasking untuk menyelesaikan banyak kerja.


Selain pengurusan masa dan multitasking, berikut adalah beberapa petua untuk menjadikan kerja lebih berkesan dan produktif.



Buat Senarai Yang Perlu Dilakukan


Buat jadual untuk semua kerja yang akan anda lakukan setiap hari. Anda boleh membuat jangka masa panjang dan pendek.


Mulakan dengan menulis senarai pekerjaan yang akan anda lakukan setiap pagi sebelum memulakan kerja. Sekiranya kemudian ada permintaan tugas ketika anda mula bekerja, anda dapat menambahkannya ke daftar dengan menyusunnya mengikut tarikh akhir.


Untuk projek kerja jangka panjang, anda boleh menuliskannya dalam senarai yang berbeza dan membuat catatan mengenai kemajuan anda setiap hari. Dan seterusnya anda melakukannya setiap hari untuk bekerja dengan lebih berkesan.


Tetapkan masa


Setelah membuat senarai yang harus dilakukan, anda boleh mula mengerjakan tugas berdasarkan kesukaran dan tarikh akhir yang harus anda tempuhi. Jangan cuba mendahului atau mengerjakan tugas yang tidak disenaraikan kerana melakukannya dapat membuang masa.


Dengan cara itu, anda tidak perlu lagi takut kehilangan tugas atau terlambat untuk mereka. Anda juga boleh menyelesaikan kerja dengan betul mengikut senarai dan boleh melakukan perkara produktif yang lain.


Pengurusan dokumen


Sekiranya anda mempunyai banyak dokumen dalam bentuk fail kata, jadual, persembahan, dan sebagainya, pastikan fail-fail ini disusun dengan rapi dalam folder yang mudah diakses. Pengurusan dokumen sangat penting sehingga apabila anda menyelesaikan tugas dan ingin mencarinya sekali lagi, anda dapat mencarinya dengan mudah. Ia juga menjadi faktor untuk bekerja dengan lebih cekap.


Menyelaraskan Penyelarasan


Bagi anda yang bekerja dengan bergantung pada permintaan dari pasukan lain atau di seluruh jabatan, penting bagi anda untuk mempercepat penyelarasan. Buat jadual dalam kalendar e-mel setiap kali anda mengadakan perjumpaan, di luar talian dan dalam talian. Terutama semasa wabak, anda mesti bersedia untuk berkoordinasi pada bila-bila masa melalui dalam talian.


Selain menandakan kalendar, anda juga perlu menyiapkan pemberitahuan agar tidak terlepas mesyuarat. Juga, pastikan untuk memeriksa e-mel atau kumpulan pasukan anda secara berkala. Dengan cara itu, penyelarasan akan berjalan dengan lancar.


Gunakan Alat Kerja Berkelayakan


Untuk memenuhi sasaran kerja anda agar lebih berkesan dan produktif, sudah tentu anda harus menyediakan alat sokongan seperti alat #RealQuick dan tahan lama.


Terutama bagi anda yang menguruskan banyak dokumen, merancang gambar atau video, dan mengadakan mesyuarat sepanjang hari. Pastikan anda mempunyai komputer riba dengan pemproses yang mempunyai prestasi yang kuat.


Pemproses adalah otak untuk prestasi komputer riba. Oleh itu, untuk bekerja dengan berkesan dan lebih produktif tanpa halangan, anda memerlukan komputer riba dengan pemproses yang terbaik.


Pemproses komputer riba terbaik yang boleh digunakan adalah pemproses AMD Ryzen 5000 Series. Pemproses ini memberikan prestasi yang diperlukan oleh komputer riba untuk menyokong kerja seperti menyelesaikan pelbagai pekerjaan pengkomputeran, aktiviti multimedia maksimum, bermain tanpa ketinggalan, membuat video tanpa melambatkan, jadi ia akan menyokong anda untuk menjadi lebih berkesan dan produktif untuk mencapai matlamat dan impian.


#PowerYourNext. Pemproses


Dilengkapi dengan teknologi fabrikasi 7nm dengan seni bina zen 3, AMD Ryzen 5000 Series Mobile Processor adalah pemproses terbaru dari AMD yang mempunyai beberapa kelebihan, termasuk prestasi yang lebih pantas dan responsif, jangka hayat bateri yang panjang, dan peningkatan kecekapan kuasa.


Sementara itu, AMD Ryzen 5000 Series mempunyai 2 jenis prosesor, iaitu siri AMD Ryzen 5000 U (dengan pilihan Ryzen 3, 5, 7) dan AMD Ryzen 5000 H, HS dan HX Series (dengan pilihan Ryzen 5 , 7, 9 siri). Maklumat lebih terperinci mengenai AMD Ryzen 5000 Series Processors boleh didapati di sini.


Menariknya, AMD adalah satu-satunya vendor yang kini mempunyai teknologi pemproses x86 dengan 8 teras dan 16 utas untuk komputer riba ultrathin (Laptop dengan kuasa pemproses 15 watt dengan ketebalan komputer riba di bawah 20 mm). Ini membolehkan pengguna mengalami prestasi kerja #ReallyFast tetapi tetap dengan jangka hayat bateri yang tahan lama berkat kecekapan teknologi pemproses canggih.


Jadi bagi anda yang ingin memilih alat terbaik untuk menyokong produktiviti, pilih komputer riba dengan pemproses AMD Ryzen 5000 Series yang #BeneranCepat melakukan semua aktiviti untuk mencapai impian anda #PowerYourNext.

Bekerja Dengan Lebih Berkesan dan Produktif Di Mana sahaja, Bagaimana? Bekerja Dengan Lebih Berkesan dan Produktif Di Mana sahaja, Bagaimana? Reviewed by thecekodok on 1:25:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.