Headset AR Pertama Apple Dilancarkan Tahun Depan?


 Sudah lama dikhabarkan bahawa Apple mengusahakan alat dengar dengan teknologi augmented reality. Penganalisis terkenal Ming-Chi Kuo telah meramalkan bahawa kemungkinan headset pertama Apple akan dilancarkan pada suku kedua 2022.

"Kami meramalkan bahawa Apple akan melancarkan peranti AR HMD (monitor yang dipasang di kepala) pada 2Q22. Peranti akan memberikan pengalaman AR video yang dapat dilihat, jadi lensa juga diperlukan, dan Genius juga merupakan pembekal utama." kata Ming-Chi Kuo .


Nota pelabur terbaru juga memperincikan rantaian bekalan lensa kamera Apple dan Genius Electronic Optical (GSEO) Taiwan sebagai pembekal utama untuk siri iPhone 13 yang akan datang dan juga alat dengar AR.


Alat dengar Apple AR diharapkan menampilkan paparan microLED Sony dengan mod tembus pandang untuk kandungan AR dan mod legap untuk kandungan VR. Sebanyak 15 kamera akan digunakan, memberikan pengalaman yang sangat mengasyikkan bagi pengguna.


Reka bentuknya akan ringan dengan berat 200-300 gram berkat bahagian luar kain seperti bulu. Pengguna masih perlu menyambung ke komputer / komputer riba untuk menghidupkan alat dengar AR sementara versi yang lebih mudah alih akan tiba pada tahun 2025.


Harga untuk alat dengar AR Apple dijangka sekitar $ 1,000 walaupun khabar angin sebelumnya menunjukkan harga yang jauh lebih tinggi sekitar $ 3,000.

Previous Post Next Post

Contact Form