HP Realme 8 5G, Skrin Asoy licin untuk Permainan


Realme 8 5G secara rasmi memasuki pasaranpada pelancaran 16 Jun 2021. Peranti ini akan menjadi telefon bimbit 5G dengan harga yang berpatutan. 

Kali ini, kami berkesempatan untuk meninjau telefon Realme 8 5G dengan RAM 8 GB. Untuk makluman, Realme 8 5G dilengkapi dengan chipset Dimensity 700 5G Processor. Di dalam kotak, Realme menyertakan casing silikon, caj cepat 18W, kabel USB Type-C, manual pengguna, kad jaminan, dan ejektor SIM.


Apa pengalaman kamiseperti mencuba telefon yang satu ini? Lihat penjelasan di bawah:



Reka bentuk

HP realme 8 5G mempunyai badan tebal (8.5 mm) dan kuat, tetapi masih selesa dipegang. Telefon bimbit ini juga tidak terlalu berat dengan berat 185 gram. Terdapat dua varian warna, iaitu Supersonic Black dan Supersonic Blue - sama seperti produk yang sedang kami uji. Warnanya menjadikan telefon ini kelihatan mahal.


Kamera belakang menonjol dari permukaan badan, tetapi ini selamat jika telefon menggunakan casing. Sensor cap jari disatukan dengan butang kuasa. Sementara itu, Realme masih menyimpan bicu fon kepala 3.5 mm di bahagian bawah bersama dengan port USB-C dan pembesar suara.


Skrin

HP Realme 8 5G mempunyai skrin lebar dengan LCD IPS 6,5 inci. Nisbah skrin-ke-badan mencapai 83.9%.


Semasa digunakan untuk menonton YouTube atau bermain permainan, grafik skrin sangat halus dan mudah dilihat. Realme 8 5G menggunakan Paparan Ultra Smooth 90Hz. Untuk kualiti paparan gambar, kontras dan warna pada telefon ini juga cukup bagus. Memakainya di luar dengan cahaya terang masih dapat dilihat dengan jelas.


Prestasi HP

Untuk makluman, Realme 8 5G menjalankan Realme UI 2.0 berdasarkan Android 11. Semasa mengendalikan telefon bimbit ini, rasanya sangat lancar ketika menukar aplikasi tanpa ketinggalan. Telefon ini juga mudah dikendalikan.


Untuk saiz bateri dengan 5,000 mAh dan telah disokong oleh pengecasan pantas 18W, telefon bimbit ini boleh dikatakan cekap bateri. Walaupun begitu, untuk pengecasan, kami menyoroti tidak begitu cepat, memandangkan kapasiti bateri juga cukup besar.



Tidak ketinggalan, kami juga menguji telefon Realme 8 5G untuk digunakan untuk bermain permainan, salah satunya adalah Free Fire. Hasilnya, permainan berjalan lancar dengan tetapan grafik sederhana.


Kamera

Realme 8 5G disajikan dengan tiga kamera belakang, lensa utama 48 MP, lensa makro 2 MP, dan sensor kedalaman 2 MP. Dari percubaan kami, kami menjumpai foto hebat untuk telefon bimbit yang berpatutan, walaupun tidak begitu mengagumkan. Dengan bantuan ciri AI, hasil gambar dan ketepuan warna menjadi lebih baik.



Kesimpulannya

HP Realme 8 5G boleh menjadi pilihan telefon 5G yang menarik. Dengan harga yang berpatutan, ciri-ciri dalam telefon ini boleh dikatakan cukup bagus. Cuma, untuk mengecasnya memerlukan masa yang lama - walaupun tidak terlalu lama. Semuanya kembali kepada keperluan, jika itu tidak menjadi masalah, maka tidak ada salahnya menjadi Realme 8 5G sebagai salah satu pilihan telefon 5G impian.

Previous Post Next Post

Contact Form