Infinix INBook X1 Pro Memasuki Pasaran, Spesifikasi OK

 


Selain membawa Note 10 Pro NFC, Infinix juga membawa peranti komputer riba. Adakah Infinix INBook X1 Pro, membawa spesifikasi baik-baik saja .

INBook X1 Pro adalah komputer riba pertama yang dikeluarkan oleh Infinix. Debut globalnya adalah Mei lalu, dan vendor China ini segera membawanya ke pasaran.


Komputer riba ini mempunyai bahan logam, menggabungkan reka bentuk yang bergaya, nipis dan ringan. Ketebalannya hanya 16.3 mm, yang menjadikannya mudah dimasukkan ke dalam beg, dan komputer riba ini mudah dibawa masuk kerana beratnya hanya 1.48 kg.



Tetapi yang menariknya ialah bahagian atas INBook X1 Pro boleh dibuka hingga 180 darjah. Hasilnya, layar dapat diselaraskan dengan papan kekunci. Ini akan memudahkan pengguna ketika berbincang atau ingin menunjukkan sesuatu kepada rakan mereka.


Skrin Infinix INBook X1 Pro berukuran 14 inci dengan resolusi HD Penuh dan nisbah aspek 16: 9. Untuk meningkatkan pengalaman hiburan, empat pembesar suara dilengkapi dengan sokongan Pemprosesan Audio DTS.






Bercakap mengenai dapur, Infinix mempunyai komputer riba pertama dengan pemproses Intel Core generasi kesepuluh yang digabungkan dengan RAM hingga 16 GB. Ruang storan dalaman menggunakan PCIe 3.0 SSD dengan kapasiti hingga 512 GB.


Infinix menyertakan sistem penyejukan ICE STORM 1.0 yang diklaim mampu menjaga suhu tetap sejuk walaupun digunakan untuk bermain permainan atau menikmati konten streaming yang lain.


Port yang dimiliki oleh komputer riba ini cukup lengkap, terdapat 2 x USB-C (data sokongan, pengisian dan DisplayPort), 2 x USB 3.0, USB 2.0, HDMI, kad SD, bicu audio 3.5 mm dan suis kamera. Ciri terakhir ini membantu mematikan kamera web dengan serta-merta.


Kamera web yang dimiliki oleh Infinix INBook X1 Pro mempunyai resolusi 720p. Agar suara dapat didengar dengan jelas, dua mikrofon dilampirkan pada kamera web.


Infinix INBook X1Port pada Infinix INBook X1 Foto: Dok Infinix

Mengenai keselamatan, terdapat sensor cap jari yang terpasang. Tidak kurang menarik adalah ciri WiFi 6 untuk sambungan yang lebih pantas dan kemampuan Proyeksi Skrin InSync untuk menyegerakkan skrin komputer riba anda dengan TV atau telefon pintar anda.


Infinix menyertakan bateri polimer lithium 55 Wh yang diklaim mampu bertahan sehingga 13 jam untuk melayari web tanpa henti. Untuk mengecas dengan cepat, ciri 65W Fast Charger dengan PD3.0 disediakan. Dalam masa satu jam dapat mengecas 70% bateri.


InfinixINBook X1 Pro sudah merangkumi Windows 10 dan Microsoft Office. Terdapat pilihan warna merah dan kelabu, dengan varian berikut:


INBook X1 dengan Intel Core i3 

INBook X1 dengan Intel Core i5 

INBoox X1 Pro dengan Intel Core i7

Previous Post Next Post

Contact Form