Huawei Memastikan Membawa TV Skrin Pintar ke Pasaran, Tapi bila?


Huawei memastikan bahawa ia akan membawa peranti Smart Screen TV yang diperkenalkan beberapa bulan yang lalu. Bilakah anda mendarat di negara ini? "Sekitar akhir tahun ini," 


 Huawei melihat TV pintar sebagai salah satu peranti yang digunakan banyak orang di rumah, dan untuk pelbagai keperluan lain. Melihat peluang ini, Huawei akhirnya terjun ke pasaran televisyen pintar.



"TV akan menjadi fokus utama di rumah, sayangnya inovasi lambat. Kami melihat ada peluang besar di TV pintar," katanya.


Menyedari persaingan sengit di pasaran televisyen pintar. Namun, Huawei yakin bahawa produknya akan diterima kerana membawa banyak ciri dari inovasi mereka.


"Ada banyak kelebihan yang dapat diperoleh kerana TV pintar kita mempunyai kamera dan MeeTime, iaitu panggilan video dan suara berkualiti tinggi," 


"Saya membeli TV pintar Huawei untuk ibu bapa saya di China. Ini sangat membantu kerana ibu bapa saya perlu berjumpa doktor dari jauh," kata WangPeng Bason, Pengarah PR Huawei CBG APAC.


Varian Huawei pintar yang dibawa ke Pasaran. Tetapi tekaan kami adalah Smart Screen SE, kerana peranti ini menjalankan HarmonyOS 2.0 dan mensasarkan jarak pertengahan.


Smart Screen SE hadir dalam ukuran 55-inci dan 65-inci dengan resolusi 4K, 16.7 juta warna, gamut warna DCI-P3 92%, dan kadar penyegaran 60Hz. Layar mempunyai sudut pandang 178 °, nisbah aspek 16: 9, dan pensijilan TÜV Rheinland untuk pelepasan cahaya biru rendah.


Televisyen ini dikuasakan oleh HiSiliicon Honghu SoC yang digabungkan dengan 2GB RAM dan 16GB storan dalaman. Televisyen ini membawakan ciri seperti Huawei Share, EMUI Desktop, pembantu suara, aplikasi Smart Life, kawalan HiLink Smart Home, pesanan, panggilan video melalui kamera web 13MP yang boleh ditanggalkan dan banyak lagi.


Di bahagian sambungan, TV menyokong WiFi dua jalur, Bluetooth 5.1, dan NFC. Bagi port, ia dilengkapi dengan 2 x HDM 2.0 (salah satunya kompatibel dengan ARC), 1 x USB 2.0, 1 x AV In, 1 x S / PDIF, 1 x RJ45 (Ehternet), dan 1 x DTMB.


Huawei Smart Screen SE atau juga dikenali sebagai Vision SE telah dijual di China. Harganya bermula dari 3,299 yuan 

Previous Post Next Post

Contact Form