Tiada Google, Huawei MatePad T10 Kids Edition Boleh Melayari YouTube


 Huawei membuat tablet khas untuk kanak-kanak, iaitu MatePad T10 Kids Edition. Walaupun tidak mempunyai Google Mobile Service (GMS), tablet ini masih mengakses YouTube.

Tetapi lebih daripada itu, tablet ini mempunyai banyak tarikan lain yang dapat memaksimumkan pengalaman bayi dalam belajar dan menikmati hiburan. Dan semua direka khas oleh Huawei.


"Tablet ini dikembangkan oleh pasukan makmal Huawei yang disesuaikan dengan kebutuhan (anak-anak), baik dari segi bahan dan fitur pendukung. Ada pelindung mata, bahan yang aman jika digigit, tahan lama," kata Huawei .



Huawei mengakui bahawa ia sengaja membuat tablet kanak-kanak kerana mereka melihat keperluannya. Berdasarkan hasil penyelidikan pihak ketiga, kadang-kadang anak-anak memegang atau menggunakan telefon pintar ibu bapa mereka untuk sekolah, menonton video, dan bermain permainan.


Ini menjadi perhatian kerana perlu mengawal ciri-ciri di dalamnya. Oleh itu, tablet kanak-kanak dilengkapi dengan gabungan hiburan, pendidikan dan keselamatan yang dapat dipantau dan dikendalikan oleh ibu bapa. 


Tablet telah menjadi keperluan dan juga alat sokongan untuk pembelajaran jarak jauh, kreativiti dan hiburan.

Edisi Kanak-kanak MatePad T10 akan dilancarkan pada 16 Jun. Dibungkus dalam sarung berasaskan silikon, ia dikatakan selamat dan selesa untuk dipegang oleh kanak-kanak.


Dilengkapi dengan stylus pen yang akan menyokong kreativiti kanak-kanak. Huawei juga menyediakan akses eksklusif ke pelbagai kandungan berkualiti dari BabyBus dan Azoomee untuk menyokong proses pembelajaran dan bermain anak-anak.


Edisi Kanak-kanak MatePad T10 mempunyai ciri keselamatan yang memberi ketenangan fikiran kepada ibu bapa. Melalui Profil Anak, ibu bapa dapat mengakses rekod penggunaan anak-anak mereka.


Ini membolehkan ibu bapa mencatat masa penggunaan dan aplikasi yang digunakan dalam jangka masa tertentu. Ibu bapa kemudian dapat menguruskan masa penggunaan tablet ini, aplikasi yang digunakan, dan kandungan lain yang dapat dilihat di Sudut Anak.

Previous Post Next Post

Contact Form