Instagram Cuba Mengganti Leret Ke Atas Menggunakan Pita Pelekat, alasannya?


 Instagram cukup rajin menggilap aplikasinya untuk meningkatkan pengalaman pengguna. Walau bagaimanapun, perubahan yang dilakukan baru-baru ini telah dipersoalkan dan bahkan diprotes oleh pengguna, terutama yang mempunyai pengikut yang ramai.

Dilaporkan bahawa Instagram sedang melakukan ujian untuk menggantikan leret ke atas di Stories dengan pautan pelekat. Secara semula jadi, jika pengguna memprotes, kerana keberadaan fitur ini sangat penting.


Leret ke atas memudahkan pengguna berkongsi maklumat. Pengikut hanya perlu meleret catatan IG Stories untuk membuka pautan.


Sekiranya kemudian sapu ke atas diganti dengan pelekat pautan, pengikut mesti menekan pelekat pautan untuk pergi ke pautan yang disediakan. Berdasarkan pemantauan kami , tidak semua pengguna mengalami perubahan ini. Instagram mengujinya dengan cara yang terhad.


Kami juga cuba menghubungi Instagram mengenai perubahan ini. Terdapat beberapa alasan yang dikemukakan oleh media sosial milik Facebook ini.


"Kami terus berusaha untuk meningkatkan pengalaman pengguna menggunakan Instagram Stories, dan percubaan pelekat baru ini juga membolehkan pengguna kami menjadi lebih kreatif ketika menambahkan pautan ke Cerita mereka," kata seorang jurucakap Facebook.


Like StikerStickers Suka Foto: Nexilia

Instagram terus, berkongsi pautan atau pautan menyediakan cara baru untuk menyokong aktiviti harian pengguna, dan juga berkongsi apa yang penting. Dan Instagram menyedari bahawa berkongsi pautan dengan menggeser skrin ke atas telah menjadi cara dan sangat penting bagi organisasi dan institusi pendidikan untuk mendorong perubahan mengenai kesetaraan dan keadilan sosial sejak setahun lalu.


Walau bagaimanapun, Instagram berusaha untuk memudahkan pengguna berkongsi pautan dari pengguna lain yang dianggap penting. Itulah sebabnya mereka cuba menggunakan pelekat pautan.


Pada masa ini pelekat pautan percubaan masih terhad kepada sebilangan kecil pengguna, tetapi akan mengembangkannya pada masa akan datang. Di samping itu, Instagram terus berusaha mengurangkan penyebaran maklumat yang salah di platformnya.


"Kami (saat ini) fokus untuk meneliti dan mengembangkan solusi untuk mengendalikan risiko penjenayah, spam, dan penyebaran salah maklumat yang mungkin timbul dari fitur ini," kata seorang jurucakap Facebook.

Instagram Cuba Mengganti Leret Ke Atas Menggunakan Pita Pelekat, alasannya? Instagram Cuba Mengganti Leret Ke Atas Menggunakan Pita Pelekat, alasannya? Reviewed by thecekodok on 8:36:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.