Laptop Samsung Kembali ke Pasaran melalui Chromebook 4 untuk Pelajar

 


Samsung telah memutuskan untuk berhenti menjual komputer riba di negara ini. Setelah puluhan bulan penuh, komputer riba buatan gergasi teknologi Korea Selatan kembali ke pasaran melalui Chromebook 4.

Peranti ini adalah Chromebook pertama Samsung yang dibawa ke pasaran. Serangkaian ciri yang dibawanya sesuai untuk pelajar.


Dengan pelajar dan guru yang dibahagi antara sekolah dan rumah, pendidikan memerlukan alat teknologi yang mudah digunakan di mana sahaja dan menyokong pembelajaran kolaboratif. Samsung Chromebook 4 memberikan pengalaman Chrome OS yang ringkas, pantas, dan lancar, mengoptimumkan teknologi cloud untuk menyokong sistem. "Pengajaran dan pembelajaran inovatif dan kolaboratif.


"Tanpa terikat di belakang meja kelas, Samsung Chromebook 4 membantu pelajar melakukan pelbagai tugas, bertukar dengan mudah antara panggilan video dengan guru, bekerja berkumpulan dengan rakan sekelas, mencari inspirasi tugasan di Youtube, mengarang karangan, dan banyak lagi," tambahnya.


Chromebook4 mempunyai skrin 11,6 inci dan bateri yang dapat bertahan hingga 12.5 jam penggunaan. Komputer riba ini dibuat dengan berat 1.8 kg, ketebalan hanya 16.7 mm dan ketahanan standard ketenteraan.


"Direka untuk menjadi langsing dan ringan, Samsung Chromebook 4 sangat tahan lama, memenuhi piawaian kelas ketenteraan (Mil-STD-810G [1]) yang telah diuji termasuk penurunan transit, getaran, suhu tinggi, dan perubahan suhu yang melampau, membuat sangat selamat dan tahan lasak. dibawa dan juga digunakan secara berterusan, "kata Lukman.


Samsung Chromebook 4 menggabungkan pemproses Intel dan OS Chrome dan, supaya sistem pengajaran dan pembelajaran kolaboratif antara pelajar dan guru di sekolah dan pelajar dapat berjalan dengan lancar. Peranti ini juga bergantung pada kesambungan Wi-Fi Gigabit yang membolehkan memuat turun dan memuat naik data besar dengan cepat.


Samsung Chromebook 4Samsung Chromebook 4 Foto: Dok Samsung

Chromebook 4 yang disatukan dengan lancar dengan perkhidmatan aplikasi Google. Semasa PJJ, guru dan pelajar akan berkolaborasi dengan lancar dalam pembahagian dan pengurusan tugas melalui Kelas, kelas komunikasi dan kelas dalam talian menggunakan Gmail atau Meet, mengerjakan tugas pelajar di Drive.


Samsung juga menyematkan pembesar suara stereo, mikrofon digital dalaman, dan kamera HD 720p yang membantu persidangan video kelas dalam talian dengan sokongan visual yang jelas dan audio yang jelas. Selain itu, komputer riba ini dilengkapi dengan port USB-C, yang multifungsi untuk pengecasan bateri pantas, pemindahan data berkelajuan tinggi, atau menyambung ke skrin yang lebih besar dengan kualiti 4K.


Sama pentingnya untuk menyediakan kemas kini sistem operasi dan perisian secara berkala, serta patch keselamatan biasa untuk mencegah kebocoran data dan meminimumkan risiko serangan siber.

Previous Post Next Post

Contact Form