Perbandingan Infinix Hot 10S dan Xiaomi Redmi 9T yang banyak dibincangkan


 Infinix Hot 10S dan Xiaomi Redmi 9T, dua telefon bimbit yang sedang hangat diperkatakan oleh netizen . Mari bandingkan spesifikasi masing-masing.

Skrin

Infinix Hot 10S menawarkan skrin yang lebih luas dan kadar penyegaran yang tinggi daripada Redmi 9T. Tetapi telefon bimbit Xiaomi menawarkan resolusi yang lebih tinggi, iaitu Full HD + dan dilindungi oleh Gorilla Glass 3.


Pemproses

Redmi 9T dilengkapi dengan Snapdragon 662, yang di atas kertas mempunyai prestasi lebih tinggi daripada Helio G85 yang digunakan oleh Infinix Hot 10S.



Xiaomi menggunakan memori dalaman jenis UFS 2.1 yang mempunyai kelajuan membaca dan menulis lebih pantas daripada eMMC 5.1 yang disertakan dalam Infinix.



Tetapi semuanya kembali kepada pengalaman pengguna ketika menggunakan telefon.


Kamera

Redmi 9T mempunyai kamera yang lebih lengkap. Komposisi adalah 48 MP, 8 MP (ultra-lebar), 2 MP (makro) dan 2 MP (kedalaman). Sementara Infinix 10S mempunyai tiga kamera yang terdiri daripada 48 MP, 2 MP (kedalaman) dan AI Lens.


Kedua-dua telefon ini mempunyai kamera selfie 8 MP.


Walaupun kamera Redmi 9T lebih lengkap daripada Infinix Hot 10s, hasil akhirnya bergantung pada kualiti tangkapan.


Bateri

Kedua-dua Infinix Hot 10S dan Redmi 9T mempunyai bateri 6,000 mAh. Walau bagaimanapun, telefon Xiaomi dilengkapi dengan pengecasan pantas 15W, sementara Infinix tidak menyokongnya kerana masih menggunakan port microUSB.

Previous Post Next Post

Contact Form